Search for content, post, videos

Exercitii pentru o inima sanatoasa cu doar 10 minute pe zi

 

   Bolile de inima nu sunt doar o problema a varstei a treia. Anual, aceste afectiuni iau mai multe vieti decat orice alte probleme sau accidente. De aceea, trebuie sa luam in serios toate riscurile unei afectiuni cardiace si sa le prevenim. Mai mult, trebuie sa lasam deoparte mitul conform caruia bolile de inima sunt boli ale barbatilor, pentru ca si femeile sunt afectate in aceeasi masura, chiar daca la ele sunt mai greu de detectat, asa cum am vorbit deja intr-un articol anterior.

    Pentru a mentine inima sanatoasa, e nevoie de exercitii zilnice, minim 5 zile pe saptamana de nu mai putin de 30 de minute, majoritatea axate pe sistemul cardio-vascular. Cu toate acestea, noi va vom prezenta un tip de exercitiu care nu va va lua mai mult de 10 minute in fiecare zi, si care va va ajuta sa va mentineti inima sanatoasa. Cum? Urmati pasii de mai jos.

   Minutele 0-2: Incalzirea

   Plimba-te vreme de 2 minute prin casa sau curte, dand din maini, pentru a pune in miscare sangele in tot corpul.

   Minutele 2-3: Genunchii sus

   Simuleaza o plimbare pe loc pentru inca un minut, ridicand genunchii inspre piept la fiecare pas. Pentru cele mai avansate, care au deja o conditie fizica buna, recomandam o simulare de jogging pe loc, cu aceeasi procedura de ridicare a genunchilor.

   Minutele 3-3:30: Banda elastica

    Pentru acest exercitiu vei avea nevoie de o banda elastica pe care sa o legi chiar deasupra gleznelor. Un exercitiu extrem de bun pentru aductori in care vei face pasi in diagonala inainte si inapoi, cu fiecare picior in parte vreme de 30 de secunde. Pentru avansate, recomandam o minge medicinala de 1 kilogram, pe care sa o tineti in opozitie cu fiecare miscare de picioare, lucrand si zona triceps.

   Minutele 3:30-5: Sarituri in inaltime

   Cu mainile ridicate si picioarele indepartete putin peste linia soldurilor, efectuati vreme de 1 minut (1 minut si jumatate) sarituri in inaltime, aducand mainile catre solduri la fiecare saritura. Cele mai avansate pot folosi cate o minge medicinala in fiecare mana.

   Minutele 5-6: Sarituri cu coarda

   Ia o coarda si amintesteti de zilele copilariei cand o sareai zilnic. Incearca si acum acelasi lucru, timp de 1 minut. Daca nu ai o coarda, poti mima simplu gestul sariturii. Cele avansate pot folosi o coarda cu greutate.

   Minutele 6-8: Fandari inainte si laterale

   Foloseste aceste 2 minute pentru a face pe rand, fandari inainte si in lateral. Cele cu o conditie fizica mai slaba o pot face pe loc, pe cand cele mai avansate pot avansa prin incapere din fandari, revenind la sfarsitul exercitiului in pozitia initiala.

   Minutele 8-9: Pentru calcaie

   Simuland mersul pe jos, loveste pe rand cu calcaiele picioarelor in spate, incercand sa le indepartezi pe fiecare cat mai mult: pe cel drept, in dreapta respectiv pe cel stang in stanga. Cele mai avansate pot simula alergarea in timpul exercitiului.

   Minutele 9-10: Racirea

   Vreme de un minut, fa o plimbare usoara, pana cand simti bataile inimii normalizandu-se. La sfarsit, bea un pahar de apa si sterge-te de sudoare cu un prosop. Esti cu 10 minute mai aproape de sanatate.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *