Search for content, post, videos

Depresiva? Se poate sa iti lipseasca acesti nutrienti

Majoritatea psihiatrilor vor prescrie imediat antidepresive, in cazul in care pacientii lor se plang ca se simt tristi. Cu toate acestea, exista si cativa care vor recomanda mai intai cateva teste de laborator pentru a determina daca problema ar putea fi cauzata de deficiente nutritionale.

Vedeti, depresia poate fi de fapt o tulburare de sanatate mintala cauzata de insuficienta anumitor elemente nutritive din dieta individului.

De multe ori, poate fi corectata cu ajutorul suplimentelor alimentare, precum si a consumului de alimente bogate in substantele nutritive in cauza. Urmatoarele sunt niste substante nutritive care pot fi deficitare daca suferiti de depresie.

Acizi grasi de omega 3
Aceste grasimi sanatoase sunt necesare pentru buna functionare a creierului, mai ales pentru memoria si starea de spirit. Deoarece organismul nu poate produce proprii acizi grasi omega-3, nu aveti de ales decat sa obtineti aceste substante nutritive din surse alimentare.

Daca nu mancati suficiente cantitati de peste uleios, cum ar fi heringul, pastravul, macrou si sardinele, nu este putin probabil sa suferiti de depresie. Daca nu puteti incorpora o multime de pesti grasi in dieta, suplimentarea este un pas inteligent de facut.

Magneziu
O dieta saraca poate sa diminueze nivelurile de magneziu din organism. Acest nutrient, adesea denumit antidot pentru stres, poate fi epuizat prin consumul de cafea, alcool, zahar si sare. Acelasi lucru se intampla atunci cand luati diuretice si antibiotice, precum si cand sunteti stresat.

Unele dintre cele mai bune surse de magneziu sunt cerealele integrale, legumele verzi, nucile, semintele, bananele, avocado si ciocolata neagra.

Vitamina B6 si B12
Potrivit unui studiu realizat in 2009, peste un sfert din participantii femei deprimati sever lipsesc in vitamina B12, ceea ce este necesar pentru o sanatate mintala superba. Un alt nutrient din grupul B de vitamine care ajuta la reglarea starii de spirit este vitamina B6.

Puteti obtine din fructe de mare, pasari de curte si legume verzi cu frunze. Pe de alta parte, puteti obtine vitamina B12 din oua, lapte, carne, peste si crustacee.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *