Search for content, post, videos

Cum sa te pregatesti pentru un somn foarte odihnitor

Unele dintre cele mai grave probleme ale societatii contemporane sunt legate de somn. Multi avem dificultati in a ne odihni asa cum trebuie, multi dintre noi sufera chiar de insomnii. E greu sa scapi de stresul zilnic, de oboseala acumulata si in acelasi timp de a reusi sa iti adaptezi stilul de viata astfel incat sa poti avea parte de orele de odihna necesare si in acelasi timp de un somn linistit. Expertii insa, s-au pus toti de acord intr-o singura si extrem de importanta chestiune: pentru a avea un somn linistit si odihnitor, trebuie sa te pregatesti cu multe ore inainte de a te aseza in pat. Este un proces gradual pe care il vom explica in acest articol.

Cu 6 ore inainte de culcare…

* Nu mai consuma produse care contin cofeina. Ne inchipuim mereu ca de exemplu cafeaua ne ajuta sa nu dormim desi, cofeina pe care o contine poate in acelasi timp sa ne intrerupa un somn bun nu doar sa-l previna. Deci, chiar daca esti obisnuita cu cafeaua si nu simti acelasi plus de energie pe care il simt cele care u consuma in mod regulat aceasta bautura, iti recomandam sa renunti la acel espresso de dupa sau dinainte de cina daca vrei sa te poti odihni cum se cuvine.

 Cu 4-6 ore inainte de culcare…

* Fara bauturi alcoolice. Alcoolul este un sedativ puternic si de multe ori ne imaginam ca acesta ne va ajuta sa adormim. Da, vom adormi dar, odata ce acesta este eliminat din organism prin transpiratie ne vom trezi, cu mult inainte de ora normala, intrerupand un somn care ar trebuie sa ne ajute sa ne odihnim.

Cu 2-3 ore inainte de culcare…

* Gata cu efortul fizic. Exercitiile fizice stimuleaza inima si circulatia si astfel ne va fi mai greu sa adormim. Incearca sa iti planifici minutele de sport pentru dupa-amiaza lasand alte activitati mai linistite pentru seara precum yoga sau meditatia.

Cu 1-2 ore inainte de culcare…

* Bea o cana de lapte cald cu o ora inainte de a te aseza in pat dupa care renunta la orice lichide. Altmiteri, risti sa te trezesti din somnul profund pentru a merge la baie.

* Inchide computerul si telefoanele. La o ora atat de tarzie, nu mai are niciun rost sa te incarci cu problemele de la servici. Esti prea obosita pentru a le face fata si in schimb iti vei tine mintea focusata nejustificat.

* Fa o baie fierbinte. Potrivit specialistilor, incalzirea brusca a pielii urmata de o cadere la fel de brusca in temperatura (dupa ce iesi din baie) iti va da o senzatie de somn.

Cu 30 de minute inainte de culcare…

* Fa ceva relaxant: citeste o carte, asculta muzica, mediteaza sau pur si simplu aseaza-te in pat pentru relaxare.

La ora culcarii…

* Daca si posibilitatea, regleaza temperatura dormitorului la 20-22 grade Celsius si stinge luminile si teevizorul. Intunericul stimuleaza productie de melatonina, hormonul care induce somnul. Chiar si daca ai ochii inchisi, lumina de la TV sau computer trece prin pleoape deci e bine sa le inchizi pe toate daca iti doresti un somn linistit. In fine, daca nu ai posibilitatea de a face intuneric complet in dormitor, incearca sa acoperi ochii cu o banda speciala.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *