Search for content, post, videos

Cum sa mananci cinci portii de fructe sau legume pe zi ca Cici Cincinescu

Tot vedem la televizor reclama unei campanii de interes public: Cici Cincinescu si cele cinci portii de fructe sau legume pe care le mananca zilnic.

Cati dintre noi reusim sa mancam astfel? Ei bine, nu este imposibil. Totul tine de organizarea meselor din timpul zilei si micul efort de a lua doua fructe sau legume la pachet, unde avem drum ziua.

 

„Cici Cincinescu sta in apartamentul 5. In fiecare dimineata mananca o leguma, un fruct sau bea un pahar de suc de fructe. Azi a dat cinci scoruri. E campion la cinci sporturi si are cinci admiratoare secrete. Cici are o sanătate de nota cinci plus cinci datorita celor cinci portii zilnice” – o reclama de interes public auzita des la televizor, care  ne indeamna sa mancam de cinci ori pe zi fructe sau legume.

 

Cati dintre noi reusim, de fapt, sa mancam de cinci ori pe zi un fruct, o leguma sau sa bem un pahar de suc natural de fructe?

 

Studiile medicale arata insa ca ar trebui sa facem acest minim de efort pentru sanatatea noastra. Potrivit Asociatiei Britanice de Dieta, 400 de grame de fructe si legume pe zi contribuie la scaderea unor riscuri legate de sanatate, precum tensiunea arteriala, obezitatea si chiar unele forme de cancer.

 

De altfel, se pare ca „Cici Cincinescu” al nostru de la televizor nu este chiar autohton. Si guvernul de la Londra incurajeaza prin diverse campanii media consumul de fructe sau de legume de cinci ori pe zi.

 

Iata cateva metode simple de a introduce in alimentatia zilnica mai multe fructe si legume

 

Mananca la micul dejun si fructe!

 

Micul dejun nu trebuie sa fie compus neaparat din musli cu iaurt, din omleta, dintr-un sandwich sau dintr-o cafea si o tigara. „Taiati in bucatele un mar sau o para si amestecati-l in cerealele cu iaurt pe care le mancati”, recomanda nutrionistul Helen Ford.

 

Daca luati micul dejun pe drum spre munca, faceti-va dimineata un smoothie de fructe pe care sa il luati la voi intr-o sticla de sticla cu gatul mai mare (atat pentru a-l introduce mai usor in sticla, cat si pentru ca acest material pastreaza mai mult timp calitatile nutritive ale sucului natural). Asadar, dimineata introduceti in blender unul sau doua fructe, chiar si legume, dupa preferinte, si luati-l la pachet. Ideal este sa beti sucul natural cat mai repede pentru a nu se oxida.

 

La gustare, un fruct sau o leguma

 

In loc de a manca biscuiti sau altceva la gustare, mai bine va luati la pachet un fruct sau o leguma. Ce-i drept, se intampa adesea ca un mar sa genereze pofta de mancare, asa ca puteti opta pentru doi morcovi curatati de acasa, pentru gustare.

 

Supa de legume la pranz sau „sandwich imbunatatit”

 

Daca supa de legume nu va satura sau pur si simplu nu va este la indemana sa o mancati, fie din cauze financiare, fie din cauza pozitionarii locului de munca, asigurati-va ca sandwich-urile mancate contin suficiente legume. Daca ii cumparati de la un automat, aruncati partea superioada a painii, caci de regula acestea contin prea multa. Luat de acasa cateva legume taiate, castraveti, ardei, rosii, si mancati-le odata cu sandwich-urile.

 

Compot la a doua gustare

 

Dupa pranz, cand simtiti ca stomacul mai cere ceva de mancare, dar nu foarte consistent, puteti opta pentru un compot de fructe. Ideal este sa fie facut in casa si sa nu contina prea mult zahar. Compoturile din comert contin, in mod inevitabil, tot felul de aditivi artificiali.

 

Daca sunteti inca la serviciu cand vine vremea celei de-a doua gustari, luati-va la pachet doar cateva bucati de fructe din compot sau chiar si un fruct proaspat feliat si combinatile cu un pahar de iaurt natural.

 

Salata la cina

 

Masa de seara trebuie sa fie cat mai usoara, asadar optati pentru o salata. Aceasta poate fi de legume cu putin branza slaba, sunca presata sau pui la gratar, dar si de fructe. Evitati sosurile de salate cumparate in comert. Chiar daca pe etichetele lor scrie ca au putine calorii, acestea contin substante artificiale de conservare si aditivi care sa le dea gust.

VIDEO

loading...
<

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *