Search for content, post, videos

Cum sa faci fericirea sa dureze mai mult

Cercetari stiintifice extinse pe mai bine de 40 de ani au demonstrat ca modul in care gandim ne influenteaza felul in care ne simtim.

Cu alte cuvinte, gandurile negative genereaza trairi negative, iar cele pozitive – trairi frumoase.

 

Desi unele intamplari din viata de zi cu zi sau probleme pe termen lung nu tin neaparat de noi, pentru ca nu au fost create de noi, insine, modul in care le abordam conteaza pentru propria stare de spirit si chiar pentru sansele de a trece peste greutati.

 

Vestea buna este ca ne putem antrena creierul astfel incat sa ne mearga mai bine, fapt ce ne va ajuta sa fim mai mult timp binedispusi si optimisti, sustine Jan Bruce, directorul si unul dintre fondatorii meQuilibrium, care consta intr-un program optimizat de gestionare a stresului care ajutat deopotriva si indivizii si corporatiile.

 

Jan Bruce sustine ca sunt cativa pasi pe care am punea sa ii urmam pentru a face starea de bine sa dureze mai mult, pentru a fi, de fapt, fericiti mai mult timp. „Trebuie sa iti inveti creierul sa se concentreze pe gandurile pozitive si sa nu se lase surmenat de cele negative. Creierul este la fel ca un muschi. Cum il antrenezi, asa va functiona”, spune Bruce.

 

El vine si cu câteva recomandari pentru infrangerea framantarilor si descoperirea laturei pozitive a mintii:

 

1. Intreaba-te: „Ce este bun in viata mea acum?” Nu te poticni in probleme, gandeste-te la aspectele pozitive ale vietii tale. Pot fi chestiuni de-o importanta mai mare, precum o promovare la locul de munca sau gasirea unui job mai bun, nasterea unui copil in familie, dar pot fi si lucruri mici: cafeaua de dimineata cu persoana iubita, glumele colegilor de la munca, iesirile in oras cu apropiatii, cartea aceea buna pe care nu ai reusit sa o lasi din maini tot weekendul, gandul ca pleci in vacanta peste X luni. Gandeste-te cu adevarat la ce te face pe tine sa te simti bine!

 

2. Daca simti ca pierzi unele chestii bune din viata ta, pune-le pe hartie. Cand nu reusesti sa te deconectezi de la probleme, scoate carnetelul pe care ai scris tot ce ai bun in viata in prezent si citeste. Ideal ar fi sa scrii zilnic pe carnetel trei sau cinci lucruri care te-au binedispus in ziua respectiva, indiferent cat de minore au fost. Recitindu-le in momentele tensionate, iti vei aminti de ele si iti vei regasi bucuria in ele.

 

3. Gandeste-te la toate beneficiile pe care le aduc gandurile bune asupra sanatatii tale. Odata ce te linistesti si incepi sa te bucuri din nou de micile placeri ale vietii, vei vedea si efectele pozitive asupra organismului tau: respiratia devine mai profunda si mai inceata, ritmul batailor inimii se stabilizeaza, iar muschii ti se relaxeaza. Canalizeaza-ti atentia si concentrarea asupra lucrurilor bune. Simte cum te usurezi atat psihic, cat si fizic si imagineaza-ti ca emani o aura placuta, calda.

 

4. Repeta toate cele scrise mai sus in fiecare zi!

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *