Search for content, post, videos

Cele mai bune alimente care te incalzesc in mod natural pe timp de iarna. Cum sa nu mai suferi de frig

Hainele groasa ajuta la incalzirea exterioara a corpului, dar pe timpul iernii trebuie sa ne incalzim si din interior spre exterior, iar alimentatia ne poate ajuta in acest sens!

Anumite alimente, bogate in nutrienti, antioxidanti si substante care mentin sistemul imunitar la un nivel optim, ne pot ajuta sa luptam din interior spre exterior cu temperaturile scazute de afara.

Ovazul

cu cat se raceste vremea, cu atat ar trebui sa consumam mai mult ovaz, mai exact produse integrale din ovaz. Acesta este bogat in fibre si in proteine vegetale, precum si in betaglucan, o substanta care ajuta la reducerea colesterolului cu pana la 10%. Nutrientii din ovaz ajuta metabolismul sa functioneze normal, contribuind astfel al mentinerea temperaturii corporale in limite normale si in sezonul rece.

Ciocolata calda

Nu ca am avea nevoie de prea multe motive ca consumam ciocolata calda, deseori venirea iernii fiind suficienta pentru a avea un motiv in plus ca sa ne delectam cu acest preparat delicios. Insa ciocolata calda trebuie sa fie de calitate, nu cine stie ce praf artificial cu aroma de ciocolata. Ciocolata calda de calitate – de preferinta neagra, consumata in sezonul rece, contribuie la mentinerea sanatatii inimii, dar si la sanatatea celulara, in general, caci contine flavonoizi, adica antioxidanti puternici care ne apara de radicalii liberi, ce pot dauna sanatatii cardiovasculare. O inima sanatoasa si o circulatie buna sa sangelui echivaleaza cu o mai buna mentinere a caldurii corpului pe timp de iarna.

Supa de fasole neagra

Preparata cu boia iute sau chilli, supa de fasole neagra poate fi o masa ideala pe timp de iarna, caci este o sursa ideala de fier si cupru. Mai mult, sorbitul lent din supa ajuta muschii sa foloseasca mai mult oxigen, fapt care-ti mentine sanatatea sistemului imunitar. O portie de supa de fasole neagra ofera organismului si 15 grame de proteine si fibre, esentiale pentru buna functionare a metabolismului, dar si antioxidanti.

Supa de dovleac

Daca duci lipsa de vitamina A, pe timp de iarna supa de dovleac ar trebui sa fie una dintre preferatele tale. Dovleacul, pasat cum trebuie si transformat in supa, fara prea multe adaosuri cremoase, ci doar bine condimentat, este o buna sursa de vitamina A, B1, B3, B6, C, E, acid folic, calciu, potasiu, seleniu, fier, mangan si de fibre. Toate acestea ajuta la buna sanatate a ochilor, dar si a pielii, ne protejeaza de raceli si intaresc sistemul imunitar. Mai mult, supa de dovleac asigura si senzatia de satietate pe termen lung, fiind recomandat si in curele de slabire.

Condimentele iuti

Fie ca este vorba de chilli, de boia iute sau chiar de ardei proaspat iute, este indicat sa oferi organismul o substanta regasite in acestea: capsaicina. Aceasta accelereaza arderile metabolice, fiind un bun adjuvant in timpul curelor de slabire, si contribuie la incalzirea organismului tocmai prin efectul de accelerare a arderilor.

Ceaiul de ghimbir

Daca-ti place ceaiul, opteaza iarna pentru ceai de ghimbir. Ghimbirul are proprietati termogenice care ajuta corpul sa-si mentina caldura. Mai mult, ghimbirul accelereaza si arderile metabolice, contribuind totodata si la buna circulatie sangelui, inclusiv la extremitati. De altfel, ceaiul de ghimbir este recomandat persoanelor care sufera de maini si de picioare reci din cauza circulatiei periferice proaste a sangelui.

loading...
<

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *