Search for content, post, videos

Ce trebuie sa faci ca sa scapi de insomnii si sa iti reglezi organismul

Cand stai ore in sir noaptea si numeri oile in speranta de-a adormi, te simti agitate si fara liniste, te ajuta deseori mici schimbari comportamentale. Incearca aceste metode pentru a te linisti si odihni.

Schimba-ti obiceiurile

• Cu o ora inainte de culcare, comuta totul pe liniste. Da televizorului sau calculatorului o pauza.

• Relaxeaza-te cu o carte sau muzica linistitoare si bea un ceai

• Fa cateva exercitii de concentrare si relaxare care te pot ajuta

• Patul nu trebuie folosit pentru lucru, mancat sau privit la televizor. In acest fel corpul tau il va corela doar cu somnul si relaxarea.

• In plus: temperatura optima pentru dormitor este intre 15 si 18 grade. Fa-ti dormitorul frumos si comod pentru a te simti bine si indeparteaza toate lucrurile care creaza discomfort (facturi, cosul cu rufe necalcate, etc.)

Hrana

Seara evita bauturile cu cofeina si cinele grele si bogate in grasimi. Ar trebui sa renunti si la vin, schnaps sau bere, deoarece alcoolul deranjeaza ciclul natural al somnului, chiar daca cauzeaza oboseala.

Ceaiurile

Ceaiurile din plante precum valeriana sau hameiul sunt usor calmante. Dupa doua pana la patru saptamani de tratament regulat vei observa ca te poti relaxa mai usor.

Medicamentele naturiste

Hameiul, floarea pasiunii, frunzele de melisa, radacina de valeriana creaza oboseala si ajuta astfel la adormit, dar nu calmeaza nervii. Aceste plante se gasesc sub forma de medicamente fara reteta in parte sau sub forma de combinatii. La preparatele pe baza de valeriana este important sa contina per drajeu 400 pana la 600 miligrame de valeriana europeana. Daca nu doresti sa iei un medicament gata preparat, poti cere de la farmacie sub forma de ceai si sa bei trei cani pe zi.

Ajutorul profesionist

Ajutorul profesionist (ex. medicul de familie, psihologul) este necesar daca dupa cel mult patru saptamani de tratament naturist persista probleme de insomnie. Deoarece uneori aceste insomnii pot fi un simptom pentru o boala pana acum necunoscuta (spre exemplu depresii, boli de inima sau plamani, dereglari ale tiroidei, tensiune mare). Si unele medicamente precum si consumul excesiv de alcool poate declansa dereglari de somn.

Somniferele chimice: doar in cazuri limita

Somniferele pe baza chimica contin difenhidramina sau doxilamina. Ambele substante apartin antihistaminicilor, care ajuta in mod special impotriva simptomelor alergiilor, dar care provoaca in acelasi timp oboseala. In comparatie cu mijloacele naturiste, acestea au avantajul de-asi face efectul mai repede. Dezavantajul acestora e ca pot avea efecte adverse (oboseala si dureri de cap urmatoarea zi, uscaciune a gurii), si se poate crea dependenta, ceea ce conduce in scurt timp la marirea dozei. De aceea, aceste preparate ar trebui folosite doar ca masuri de urgenta sau pe o perioada de maxim o saptamana. Somniferele pe baza de reteta impotriva starilor de panica grave au un grad ridicat de risc in ce priveste dependenta.

 

loading...
<

1 comment

  • <cite itemprop="author">Afacerea ta</cite>

    Acum poti invata Limba Engleza printr-o metoda unica in Romania testata pe zeci de mii de oameni.Iata cum poti invata Limba Engleza in 21 de zile. Afli mai multe detalii pe site-ul: invetiengleza .ro.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *