Search for content, post, videos

Ce se intampla in organismul nostru atunci cand mancam prea multe fructe. Motiv de ingrijorare?

Dietele fara zahar sunt peste tot pe Instragram si pe buna dreptate. Zaharul poate fi o mare abatere de la dieta.

Dar unele vedete, cum ar fi Patti Stanger duc aceasta regula la extrem, excluzand chiar si fructele din dieta ei.

Totusi este oare necesar sa renunti la smoothie-urile delicioase de fructe si la pepene?

S-a dovedit de catre Alissa Rumsey, purtatorul de cuvant al Academiei de Nutritie si Dieta ca aceasta afirmatie este cat se poate de falsa. Deci de unde vine zvonul ca fructele iti strica dieta? Vine de la confuzia din jurul avantajelor si dezavantajelor zaharurilor naturale vs zaharurile adaugate, spune Rumsey.

Zaharurile naturale se gasesc in fructe, produse lactate si legume pe care creierul tau le foloseste ca si “combustibil”. Fara zaharurile naturale gasite in fructe am si foarte deficitari din punct de vedere al energiei, declara aceasta.

Pe scurt: zaharurile naturale = bune pentru tine, zaharurile adaugate = nu sunt bune pentru tine.

“Prea mult zahar de orice fel poate cauza nivelul zaharului din sange sa atinga cote mult prea inalte, fapt care duce la eliberarea de insulina.”, spune Rumsey. Deci cand vine vorba de fructe, teoretic poti asimila prea multe zaharuri naturale, dar asta nu inseamna ca trebuie sa le excluzi in totalitate. Totul tine de portiile adecvate.

“2 sau 3 portii pe zi sunt ideale”, declara Rumsey. O portie este comparata cu un fruct de marimea unei mingi de baseball sau o jumatate de grapefruit.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *