Search for content, post, videos

Ce sa nu faci inainte de culcare ca sa dormi bine

Ai probleme cu somnul? In loc sa dai vina pe stresul si pe oboseala acumulate in timpul zilei, mai bine ai analiza actiunile tale inainte de culcare. Anumite obiceiuri aparent inofensive iti pot strica somnul!

 

Folosirea mobilului sau a altor dispozitive electronice

 

Numeroase studii vorbesc despre cat de nocive sunt gadgeturile in pat. A-ti folosi telefonul mobil, tableta sau alte dispozitive electronice precum televizorul atunci cand te-ai bagat in pat afecteaza productia de melatonina – absolut necesara pentru a dormi, atrage atentia medicul Michael Grandner, din cadrul programului Behavioral Sleep Medicine realizat la Universitatea din Pennsylvania (SUA). Asadar, renunta la orice dispozitiv electronic odata ce te-ai bagat in pat si asigura-te niciunul nu emite lumina de nicio culoare!

 

A trimite mesaje

 

10% din copiii cu varste cuprinse intre 13 si 18 ani sunt trezit cel putin o data de sunetul unui mesaje primit pe telefonul pe care-l tin (cum sa nu?!) langa pat sau chiar langa cap cand se baga in pat, la somn. Iar situatia nu difera nici in cazul persoanelor mai in varsta. Nu-i nicio problema daca se intampla o data sau de doua ori la cine stie cata vreme, dar a pati acest lucru chiar si o data la doua nopti iti tulbura ciclul organismului care intra in starea premergatoare somnului si-ti diminueaza calitatea odihnei.

 

A bea ceai

 

Uneori, un ceai inainte de culcare este numai bine venit. Atentie insa: chiar daca nu contine cofeina, ceaiul – de orice fel – contine teina, o substanda la randul ei energizanta, revitalizanta, chiar daca pe ceai scrie ca este de „musetel”. Pentru un somn linistit, nu trebuie sa bei ceai inainte de culcare sau, eventual, sa cumperi un sortiment pe care scrie in mod clar fara teina.

 

A manca ciocolata

 

Ciocolata este o sursa exceptionala de cafeina, mai cu seama daca este neagra. Dar acesta nu ar trebui consumata mai tarziu dupa-masa, caci energizeaza organismul, tulburandu-i capacitatea de a-si induce un somn linistitor.

 

A manca gras si condimentat

 

Mancarurile bogate in grasimi si/sau foarte condimentate, mai cu seama iuti, au acelasi efect de energizare a organismului, generand totodata o stare de disconfort abdominal. In mod ideal, ultima masa trebuie luata cu cel putin doua ore inainte de culcare, pentru ca digestia sa nu-ti tulbure somnul, si trebuie sa fie compusa din produse alimentare usoare.

 

A bea alcool

 

Alcoolul doar iti „pacaleste” trupul in procesul de adormire. Consumul de alcool nu relaxeaza decat aparent musculatura, starea de ameteala nefiind echivalenta cu acel moment in care somnul te trage in pat.

<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *