Search for content, post, videos

Cat de mult somn iti ofera culoarea dormitorului

Culorile pot influenta starea de spirit, obiceiurile alimentare, dar si calitatea somnului. Mai mult, culoarea predominanta a dormitorului tau te poate ajuta sa dormi mai bine sau, dimpotriva, iti poate tulbura odihna din timpul noptii.

 

Un studiu efectuat recent de Travelodge a aratat ca fiecare culoare in parte iti poate influenta somnul pe timpul noptii. In timp ce unele culori te pot ajuta sa dormi in tihna, altele iti pot fura minute pretioase de somn din timpul noptii.

 

Potrivit studiului de la Travelodge, culoarea predominanta din dormitor care contribuie cel mai mult la calitatea somnului este albastrul deschis. Persoanele care dorm in camere ce au albastrul deschis – sau bleu – drept culoare predominanta se odihnesc mai bine si mai mult – aproape 8 ore pe noapte – iar diminetile sunt mai bine dispusi si mai pozitivi. Motivul: albastrul deschis este asociat cu calmul, stavileste nervii si starile de agitatie si chiar se presupune ca are efect calmant asupra ritmului batailor inimii si asupra tensiunii arteriale.

 

Nici galbenul si nici verdele nu sunt de colo cand vine vorba de culoarea predominanta a camerei. Aceste culori contrinuie la un somn adanc de aproximativ 7 ore si 40 de minute.

 

Ar trebui, insa, sa ne ferim de culori foarte intense, precum violetul. Acesta are un efect puternic stimulant, exact ceea ce nu avem nevoie pe timpul noptii. Griul si maronul nu sunt nici ele culori care ar trebui sa imbrace o camera de dormit, favorizant aparitia starilor de depresie.

 

La aceste concluzii au ajuns specialistii de la Travelodge, care au analizat 2.000 de locuinte, cu dormitoarele aferente, pentru a stabilit cum influenteaza culoarea predominanta calitatea somnului.

 

Chris Idzikowski, expert in somnologie la Centrul pentru Dormit din Edinburgh, a descris rezultatele ca fiind “uluitoare”. “Exista receptori specializati, denumiti celulele ganglionare in retina ochiului, care sunt foarte sensibili la culoarea albastru. Acesti repectori trimit informatia intr-o zona profunda a creierului care controleaza, de fapt, ritmul biologic de 24 de ore. Interactiunea intre lumina, somn si starea de veghe, la persoanele care au probleme cu somnul, este esentiala pentru buna functionare a corpului”, a spus Idzikowski.

 

Concluziile studiului si declaratia expertului in somnologie la Centrul pentru Dormit din Edinburgh sunt sustinute si de Suzy Chiazzari, consultant la compania Colour Therapy & Holistic Interior Design. “Decorul din camera de dormit are, fara doar si poate, un impact asupra calitatii si cantitatii somnului din timpul noptii”, a atras atentia Chiazzari.

 

De altfel, studiul Travelodge a reusit sa stabileasc cat de mult somn de buna calitate poate induce o culoare, albastrul deschis fiind cel mai indicat pentru un somn linistit si indelungat, in timp ce violetul trebuie evitat pe cat se poate.

 

Cat de mult somn ne “ofera” fiecare culoare:

Albastru 7 ore 52 de minute

Galben 7 ore 40 de minute

Verde 7 ore 36 de minute

Argintiu 7 ore 33 de minute

Portocaliu 7 ore 28 de minute

Rosu 6 ore 58 de minute

Auriu 6 ore 43 de minute

Gri 6 ore 12 minute

Maron 6 ore 05 minute

Violet 5 ore 56 de minute

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *