Search for content, post, videos

Beneficiile vitaminei D: de ce este atat de importanta si de unde o poti obtine

Un aport optim de vitamina D contribuie la ridicare unei bariere in fata a numeroase probleme medicale, de la depresie la boli de inima, de la cancer la afectiuni asociate cu moartea prematura.

Institutul de Medicina din SUA recomanda 600 de unitati internationale (UI) in cazul adultilor de pana in 70 de ani si de 800 UI pentru cei trecuti de aceasta varsta. Totusi, tot mai multe cercetari efectuate la Institutul National de Medicina din SUA arata ca aceasta doza poate fi marita! Potrivit celor mai recente studii, pana la 4.000 de UI din vitamina D pe zi nu cauzeaza niciun fel de probleme medicale (depasirea limitei pot duce la hiperabsorbtie de calciu), ba dimpotriva – vin cu beneficii reale pentru sanatate!

Vitamina D si performanta musculara

Un studiu efectuat pe persoane cu varste intre 65 si 102 ani a aratat ca cele care au primit peste 3.000 de UI de vitamina D pe zi prezinta riscuri mult mai scazute de cadere si de accidentare, vitamina D contribuind semnificativ la sanatatea osoasa si la performantele musculare ale organismului.

Vitamina D si vederea buna

O cercetarea efectuata de specialisti de la Universitatea din Buffalo (SUA) a aratat ca un aport ridicat de vitamina D previne degenerarea maculara, o problema medicala care apare deseori dupa varsta de 50 de ani si care include mai multe boli de natura oftalmologica care duc la degradarea vederii. Practic, vitamina D mentine un timp mai indelungat sanatatea ochilor si, implicit, o vedere buna.

Vitamina D si crampele musculare

Vitamina D are un rol esential in buna functionare a musculaturii prin inlesnirea absorbtiei de calciu. Lipsa de calciu este una dintre cauzele carceilor, a crampelor musculare. Un aport ridicat de vitamina D contribuie sa asimilarea corecta a calciului de catre organism si, implicit, te poate ajuta sa scapi de carcei si de crampe musculare.

Vitamina D si silueta

Un studiu publicat in revista de specialitate “Journal of Women’s Health” arata ca femeile care au avut, timp de cinci ani, un aport zilnic ridicat (4000 UI) de vitamina D au reusit, intr-o proportie mai mare, sa tina kilogramele in plus departe.

Vitamina D si colesterolul

Mai cu seama in cazul femeilor intrate la menopauza, vitamina D ajuta la mentinerea in limite normale a colesterolului.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *