Search for content, post, videos

Alimente sanatoase care te ajuta la efort fizic si ce efecte nebanuite au

Te-ai apucat de sport, dar simti ocazional ca trupul tau depune un efort mult prea mare pentru a duce la bun sfarsit antrenamentul? Nu este absolut nevoie sa iei suplimente cu vitamine, ci te poti recurge la fructe al caror continut nutritiv iti ajuta corpul sa faca fata efortului.

Avocado

Oamenii de stiinta de la Universitatea Buffalo (SUA) au descoperit ca femeile sportive care practica joggingul si mananca mai putin de 20% grasimi bune, nesaturate, prezinta riscuri mai mari de accidentare decat cele care consuma cel putin 31% grasimi bune. Profesorul doctor Peter J. Horvath sustine ca riscul de accidentare este asociat cu dietele sarace in grasimi, care duc la slabirea musculaturii si a articulatiilor.

Fructul contine grasimi nesaturate care pot ajuta la diminuarea colesterolului in sange. Totodata, avocado este practic o bomba de sanatate care intareste organismul si, mai ales, musculatura pentru a face mai usor fata efortului fizic.

Bananele

Scapati de crampele musculare mancand banane! Fructul este bogat in potasiu si este un bun inlocuitor al substantei pierdute prin transpiratie in timpul efortului fizic. O banana de marime medie contine 400 de miligrame de potasiu, echivalentul a doua felii de paine integrala. Totodata, bananele sunt bogate in carbohidrati (29 de grame), nutrienti de care aveti nevoie pentru a avea energia necesara ca sa efectuati antrenamentele.

Alimente care combat stresul

Ce alimente nu trebuie sa mai cumperi niciodata si de ce

Fructele de padure

Cercetatorii americani de la USDA au introdus in lista primelor 20 de alimente foarte bogate in antioxidanti fructele de padure. O singura mana de zmeura, afine sau capsune reprezinta o sursa excelenta de nutrienti care iti protejeaza musculatura de efectele nocive ale radicalilor liberi, care pot aparea in timpul antrenamentelor.

Morcovii

Deliciosi la gust, morcovii sunt un pachet de carbohidrati sanatosi, cu eliberare treptate, care ofera organismului energia si potasiul necesare pentru controlul presiunii arteriale si a contractiilor musculare.

Ouale

Un ou pe zi iti asigura 215 de miligrame de colesterol bun, fara sa depaseasca limita de 300 de miligrame pe zi, stabilita de Asociatia Americana a Inimii, pentru a preveni problemele cardiace de-a lungul vietii. Ouale reprezinta si o sursa exceptionala de fier, sunt bogate in lecitina si ajuta la buna functionare a creierului, atrage atentia nutritionistul Susan Kleiner, pentru WomensHealthMagazine.

Ciocolata cu lapte

Calciul nu este singurul beneficiu adus de consumul de lapte. Iar daca il primiti din ciocolata cu lapte, inseamna ca trupul este umplut cu energie desi aportul caloric nu este covarsitor de mare. Mai mult de atat, ciocolata cu lapte contine, pe langa calciu, si vitamine, si minerale, pudra de cacao fiind si eficienta la recuperarea musculara de dupa antrenament. Insa atentie! Ne referim la ciocolata cu lapte produsa natural, daca se poate chiar acasa, nu cea din comert, conceputa din indulcitori si aromatizanti industriali.

loading...
<

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *