Search for content, post, videos

Alimente antistres – 5 RECOMANDARI

Avem uneori sentimentul ca responsabilitatile si obligatiile cotidiene ne depasesc. Societatea pare sa impuna un stil de viata in ritm alert, in care momentele de relaxare si odihna sunt tot mai rare.
Stresul a devenit laitmotivul zilelor noastre, tocmai de aceea ne-am gandit sa iti propunem o lista cu 5 alimente antistres care te vor ajuta in ameliorarea starilor de tensiune.

Ciocolata. Desi nu este vazuta cu ochi buni din cauza numarului mare de calorii, retineti ca o ciocolata cu un continut ridicat de cacao, precum cea amaruie, ofera organismului nostru substante cu efect analgezic. Cateva patratele dintr-o tableta, ajuta la calmarea starilor de anxietate.
Nu uitati ca moderatia este cheia si evitati sortimentele de ciocolata cu tot soiul de creme din frisca, rom, capsuni si altele.

Fulgii de ovaz sunt un stimulent esential pentru eliberarea de serotonina, substanta responsabila de starea noastra de bine. Pe langa bogatia de proteine, fibre, vitamine si minerale, fulgii de ovaz sunt alegerea potrivita in mentinerea unei diete echilibrate.
Se pot consuma la micul dejun, intr-un bol cu lapte. Daca doriti un plus de savoare adaugati o lingurita de miere, de stafide sau un praf de cocos deshidratat.

Oleaginoasele precum nucile, migdalele, fisticul, reprezinta o resursa extraordinara de vitamina B, sunt energizante si contribuie la reducerea colesterolului. Satioase, fara sa necesite preparare, se numara printre cele mai bune alegeri de gustare intre mese, in special atunci cand ne aflam in afara casei.

Kiwi, fructul arborelui cu acelasi nume, este sarac in calorii (circa 54 calorii / 100 grame ), fiind recunoscut, in principal, pentru continutul ridicat de fibre. De asemenea, aportul semnificativ de minerale si vitamine il recomanda ca aliment excelent pentru intarirea sistemului imunitar si pentru reincarcarea organismului cu energie.
Nu trebuie omis nici faptul ca acesta ajuta la reglarea tranzitului intestinal.

Capsunile (cca. 30 calorii per 100 gr) bogate in vitamina C, se regasesc si ele in topul alimentelor antioxidante si antistres. Sarace in calorii, aceste fructe delicioase sunt adevarate surse de antioxidanti ce previn imbatranirea celulelor si mutatiile cancerigene.
Asemenea fructelor de kiwi, si capsunile sunt adjuvanti in functionarea normala a sistemului digestiv.

Autor: Alexandra Matei

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *