Search for content, post, videos

ALERTA! Produse alimentare care au mai multa sare decat o punga de chipsuri

O punga clasica de chipsuri, care cantareste, de regula, aproape 50 de grame, contine aproximativ 225 de miligrame de sodiu, o cantitate enorma pentru un gramaj atat de mic. Insa si alte produse alimentare aparent sanatoase pot contine tot atat de multa sare.

 

Consumul ridicat de sare este asociat cu bolile de inima, cu accidentele vasculare cerebrale, cu hipertensiunea arteriala, dar si cu cancerul la stomac. Din acest motiv, trebuie sa stim ce alimente contin prea multa sare.

 

Sarea clasica, cea folosita in bucatarie, este cunoscuta si sub numele de clorura de sodiu (40% sodiu si 60% clor), asa ca sodiul poate fi gasit in compozitia sa. Exista, totusi, saruri care fie nu au sodiu, fie contin o cantitate diferita fata de sarea de bucatarie. Sarea este de regula masurata in linguri, in timp ce sodiul se masoara in miligrame. De exemplu, un sfert de lingurita de sare are 600 mg de sodiu, iar o jumatate de lingurita de sare are 1.200 mg de sodiu.

 

Doza zilnica recomandata de sodiu pentru femei si barbati cu varste cuprinse intre 9 si 50 de ani este de 1.500 miligrame, adica mai putin de o lingurita de sare pe zi. Limita maxima permisa de sodiu este de 2.300 miligrame, insa statisticile arata ca oamenii consuma mult peste.

 

Cum asa? Simplu! Numeroase produse alimentare pe care le consumam zilnic contin mai mult sare decat o punga de chipsuri clasica, de aproximativ 50 de grame, in care sunt circa 255 de miligrame de sodiu. Din surse alimentare nebanuite ne crestem, fara sa stim, aportul de sare, respectiv sodiu, zilnic.

 

Sosul de rosii

 

Rosii contin licopen, o substanta naturala care contribuie la reducerea riscului cardiovascular, dar la reducerea riscului de aparitie a anumitor tipuri de cancer. Insa nu este vorba doar de rosiile naturale. Multi dintre noi consumam sos de rosii sau bulion, ori rosii la borca. 120 de grame de sos de rosii pot avea peste 640 de miligrame de sodiu.

 

Branza de vaca

 

Am crescut cu ideea ca branza este sanatoasa pentru ca abunda in calciu. Insa, branzeturile pe care le gasim astazi in comert abunda, mai degraba, in sare decat in calciu, 120 de grame de branza de vaca putand contine chiar si 270 de milgrame de sodiu.

 

Dressingul italian pentru salata

 

Cel mai indicat este sa-ti prepari sosurile in casa. Doar atunci poti controla exact continutul de sare. In schimb, doua linguri de dressing italian pentru salata, cumparat din comert, poate contine chiar si 260 de miligrame de sodiu. Si tineti cont! O lingura inseamna doar 14 mililitri.

 

Cerealele

 

Este recomandat sa consumam, la micul dejun, cereale integrale. Insa chiar daca scrie pe eticheta mare si lat “INTEGRALE”, tot ar trebui sa citim cu atentie pe spate continutul nutritiv, pentru ca unele produse de cereale pot contine intre 180 si 300 de miligrame de sare pe suta de grame, ceea ce reprezinta deja 12% din cantitatea de sodiu recomandata intr-o singura zi.

 

Supa

 

Supa este ideal de consumat la pranz atata timp cat stii cum a fost gatita. Daca esti la serviciu si consideri ca ai facut “o afacere” pentru silueta si sanatate pentru ca ti-ai comandat o supa si nu o pizza, te inseli. Mai bine iti comanzi o salata fara dressing, pentru ca supa comandata sau cumparata din magazin, la plic, instant, este de fapt un amalgam de aromatizanti. Un singur plic de supa poate contine pana la jumatate din cantitatea recomandata de sare pe zi.

 

Orezul/pastele din semipreparate

 

Semipreparatele nu au avut niciodata reputatia ca ar fi produse alimentare sanatoase, insa cu cat oamenii au apelat la ele mai des, cu atat medicii au constatat cat de periculoase pot fi ele. Exista in comert semipreparate pe baza de orez sau paste peste care torni apa, le introduci in cuptorul cu microunde, iar peste 8-10 minute sunt gata. Desi par a fi solutia ideala de masa pentru la serviciu, o portie de paste sau de orez semipreparat poate avea chiar si 770 de miligrame de sodiu, depasind de trei ori cantitatea de sodiu gasita intr-o punga de chipsuri.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *