Search for content, post, videos

Adevaratele greseli care duc la balonare. Opreste-te acum!

Balonarea de dupa masa ne da batai de cap multora dintre noi. De la disonfortul fizic, la faptul ca hainele purtate nu ascunda burtica balonata, toate ne-am confruntat, la un moment dat, cu senzatia de “prea plin”. Dar care sunt cauzele acesteia?

1. Mancam prea repede
“Nu mai manca ca haplea!”, am auzit exclamatia aceasta de la parintii nostri si ar fi trebuit sa tinem cont de ea. Multe dintre noi sufera de “boala omului grabit”. Ne grabim sa plecam la scoala, la serviciu, la intalnire, si tot asa mai departe. Dar la masa nu ar trebui sa fim repezite! Mestecatul alimentelor pe indelete este esential pentru o digestie buna si, implicit, la eliminarea pericolului de balonare.

Totodata, intre aperitiv si felul principal ar trebui sa existe aproximativ 30 de minute distanta pentru a preveni disconfortul abdominal. Fiti atente si la starea pe care o aveti in timpul mesei. O stare de nervi ne face sa mancam mai repede, fara sa ne dam seama. Asadar, mestecati lent!

Uneori nu putem face prea multe pentru a scăpa de senzaţia de balonare. De exemplu, multe femei (85%, potrivit specialiştilor Clinicii Mayo din SUA) trec prin această stare înaintea menstruaţiei, ca urmare a modificărilor hormonale ce provoacă retenţia apei în ţesuturi. Tot ce pot face femeile pentru a atenua balonarea premenstruală este să mănânce mai puţin sărat sau să recurgă la contracepţia orală, care echilibrează nivelul hormonilor şi reduce retenţia de apă. Însă, în majoritatea cazurilor, balonarea este consecinţa unor obiceiuri nesănătoase, care pot fi corectate.

2. Trancanim prea mult in timpul mesei
Discutiile interminabile sau in contradictoriu ar trebui sa lipseasca de la masa. Odata cu alimentele ingerate, stomacul si intestinele noastre primesc si o cantitate mai mare de aer decat in mod normal. Exista si o conditie medicala pentru aceasta senzatie de balonare cauzata de aerul inghitit in timpul mesei: aerofagie.

Vorbitul mult la masa genereaza atat “prea plinul” din stomac, cat si crampe abdominale, greata iar, in unele cazuri, regurgitatii. Asadar, cuvinte mai putine si mestecat mai mult!

3. Mancam paine alba
Painea alba este un aliment rafinat, la ca orezul alb si ca pastele din acelasi tip de faina. Acestea sunt sarace in fibre alimentare, absolut necesare pentru o buna digestie.

Persoanele care mananca produse de panificatie din faina alba primesc cel mult 14 grame de fibre pe zi, in timp ce nutritionistii recomanda cel putin 25 de grame zilnic. Absenta fibrelor din dieta duce la constipatie si, implicit, la balonare.

4 Consumam prea multe fibre
Am stabilit pana acum ca un consum prea mic de fibre duce la constipatie si la balonare. Dar nici excesul nu este
recomandat. O dieta bogata in cereale integrale si vegetale ne ofera un continut mare de fibre. Insa in cantitate mare, mai ales cele solubile (care se gasesc in orz, ovaz, seminte de psyllium, mere, citrice, mazare, fasole, broccoli, rosii, varza, salata) ar putea avea chiar efectul pe care vrem sa-l combatem: balonarea. In timpul digestiei fibrelor solubile, bacteriile din colon produc o cantitate mare de hidrogen, de dioxid de carbon si, uneori, de metan.

Putem combate aceste efecte daca crestem treptat aportul de fibre in organism si mancam aproximativ 25 de grame pe zi. Astfel, organismul nostru se va adapta in timp si vom elimina pericolul de balonare.

5.  Bem sucuri acidulate
Bauturile carbogazoase, apa minerala cu “bule” si berea nu ar trebui sa fie prezente la masa, mai ales daca suntem predispuse la balonare. Consumul acestor bauturi creste semnificativ riscul de balonare, pentru ca lichidele dilueaza sucurile gastrice sau alimentele vor stagna mai mult in stomac. Astfel, apar si gazele intestinale. O alta greseala este folosirea paiului pentru bauturi. Odata cu lichidul, vei inghiti si aer.

6. Nu facem miscare
Sedentarismul este, poate, principala consecinta negativa a stilului de viata in societatea contemporana. Inainte de a cauza probleme precum obezitatea, diabetul si hipertensiunea arteriala, sedentarismul duce la balonare. Miscarea usoara dupa masa imbunatateste mobilitatea intenstinala, adica miscarile de contractie si relaxare a muschilor, prin care sunt eliminate reziduurile si este prevenita balonarea. Nutritionistii recomanda cel putin o jumatate de ora de activitati fizice de

7. Nu bem suficienta apa
Aportul redus de apa ne baloneaza. Cum? In primul rand, prea putine lichide duc la un tranzit intestinal mai lent, materiile fecale stangnand in colon.

Astfel se mareste volumul abdomenului. In al doilea rand, organismul percepe aportul redus de apa ca pe o situatie de criza. El stocheaza apa din corp in celule, producandu-se retentia de apa. Acesta duce, la randul ei, la balonare. Asadar, beti apa pentru a preveni senzatia de prea plin!

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *