Search for content, post, videos

6 aliati ai sanatatii dupa 30 de ani

Consumul de energie al organismului scade dupa 30 de ani, motiv pentru care daca mananci la fel ca in anii 20 risti sa te ingrasi fara doar si poate.

Din zece in zece ani, ritmul arderilor metabolice scade cu 7%, iar dupa varsta de 40 de ani creste riscul de aparitie a bolilor cardiovasculare si a diabetului. Din acest motiv este bine ca din timp sa-ti iei ca aliati produse alimentare care pot contracara efectele imbatranirii.

Ovazul

Ovazul contine fibre solubile care ajuta la scaderea colesterolului, dar si o serie de antioxidanti unici care iti protejeaza vasele de sange de ateroscleroza. Oamenii de stiinta au constatat ca doar trei grame de ovaz, ingerate zilnic, sunt suficiente pentru a reduce nivelul colesterolului in sange cu 5 pana la 10%. Fiecare procent de diminuare a grasimii echivaleaza cu doua procente de scadere a riscului de boli ale inimii. Daca doriti sa va protejati vasele de sange, sunt suficiente doua linguri de ovaz in iaurt consumate zilnic, informeaza Daily Mail.

Ciresele

Ciresele, o sursa importanta de antioxidanti, ajuta persoanele de varsta medie sa se protejeze in fata gutei si artritei. Guta, afectiune aparuta mai frecvent in randul barbatilor, este adesea asociata cu niveluri ridicate de acid uric, care formeaza mici cristale la articulatii. O cercetare-experiment a aratat ca subiectii sanatosi care au consumat 200 de grame de cirese la micul dejun avea nivelul de acid uric mai mic cu pana la 60% fata de cei care nu au mancat cirese.

Migdalele

Aceste seminte sunt un ajutor foarte eficient in scaderea nivelului zaharului si al colesterolului in sange. Daily Mail a citat un studiu care a demonstrat ca 60 de grame de migdale pe zi, pe o perioada de doar patru saptamani, a reusit sa reduca nivelul glicemiei cu 9%. Cu cat glicemia este mai bine tinuta sub control, cu atat riscurile cardiovasculare si ale diabetului scad. Mai mult de atat, un studiu in care subiectii au inlocuit trei sferturi din grasimile consumate zilnic cu grasimile vegetale din migdane a demonstrat ca colesterolul rau, LDL, putut fi scazut cu 6%, in timp ce colesterolul bun, HDL, a fost crescut cu 6%

Ulei de peste

Acizii grasi Omega 3 ajuta la scaderea tensiunii arteriale si la reglarea ritmului cardiac. Cele mai bune surse de Omega 3 sunt somonul, tonul, sardinele si heringul, dar pentru a-si face efectul este recomandat consumul lor de patru ori pe saptamana. Pentru ca acizii grasi Omega 3 sunt sensibili la caldura, ideal ar fi ca pestii sa fie gatiti la aburi sau la temperaturi cat mai coborate, asta daca nu va aflati in randul norocosilor care adora peste crud.

Soia

Flavonoidele din soia sunt, la randul lor, asociate cu scaderea colesterolului LDL si la crestere densitatii osoase, proces foarte important pentru femeile intrate la menopauza, tot mai amenintate e osteoporoza. Un studiu efectuat pe 42 de femei trecute de 50 de ani, deja intrate in menopauza, a arata ca 30 de grame de soia pe zi, timp de 12 saptamani, pot creste colesterolul bun, HDL, cu 3,7%, si reduce pe cel rau, LDL, cu 5,5%. Fiind si o sursa importanta de proteine osteocalcine, soia creste densitatea osoasa. Mai mult de atat, tot flavonoidele din soia ajuta la crestere fertilitatii masculine.

Rosiile

Licopenul, gasit in concentratii mai mari in rosiile cu culoare intensa, are proprietatea de a proteja celulele de actiunea nociva a ultravioletelor si, implicit, de cancerul de piele, dar si impotriva aterosclerozei. Un studiu citat de Daily Mail arata ca 150 de mililitri de suc natural de rosii, ingerate la 20 de minute dupa efectuarea exercitiilor fizice, protejeaza totodata prostata, plamanii si stomacul de diverse forme de cancer, dar si inima de boli cardiace. Ca sa obtinem cat mai mult licopen din rosii, ideal ar fi sa nu supunem fructul (caci rosia este un fruct, nu o leguma, n.r.) la temperaturi ridicate sau la un proces de gatire foarte alambicat. Recomandat este sucul de rosii facut in casa, prins maruntirea la blender a rosiei cu coaja cu tot.

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *