Search for content, post, videos

3 ponturi pentru un somn linistit

Cel putin un sfert dintre romani au probleme cu somnul. Fie adorm prea greu, fie se trezesc prea des in timpul noptii. Dar exista mici trucuri care pot creste calitatea somnului.

 

Elimina sursele de distragere a atentiei

Adormitul cu televizorul sau computerul aprinse este unul dintre obiceiurile proaste ale omului modern. Lumina si sunetul induc o stare de alerta creierului, organismul aflandu-se in imposibilitatea de a se relaxa inainte de somn. Starea de relaxare este esentiala unui somn linistit. Potrivit „HuffPost Healthy Living”, corpul uman are nevoie de cel putin 20 de minute de liniste si de intuneric pentru a se linisti inainte de se lasa cuprins de somn.

Evalueaza-ti tabieturile privind somnul

Unele persoane nu pot adormi decat pe lateral, altele doar pe spate, altele cu perna pe cap. Fiecare isi are propriile tabieturi privind somnul iar o evaluare a acestora te poate ajuta sa-ti dai seama de ce ai nevoie pentru a adormi. Totodata, gandeste-te la momentul trezirii. Daca simti amorteala sau intepenire inseamna ca pozitia din timpul noptii nu-ti prieste. In timp, o poti modifica.

Salteaua, asternuturile si pernele

Poate este momentul unei schimbari in pat sau, mai exact, a patului. Somnul agitat, durerile musculare sau articulare, oboseala resimtita dimineata, alergiile, toate pot fi cauzate o saltea uzata, prea tare, prea moale sau cu asa-zise “damburi”. Cea mai buna solutie este schimbarea saltelei, a asternuturilor si a pernei. Cea din urma poate cauza dureri severe de gat si de spate daca este prea mare sau prea mica.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *