Search for content, post, videos

Cum sa faci cel mai bun masaj pentru jumatatea ta

Masajul este una dintre cele mai vechi terapii naturiste. El contribuie la sanatatea fizica si emotionala si poate, in functie de miscarile practicate, stimula sau relaxa muschii, imbunatati circulatia si favoriza vindecarea unei mari varietati de suferinte.

Miscari de baza in masaj

Exista trei tipuri principale: efleurajul, petrisajul si frictiunea; ele se folosesc pentru relaxarea si tonifierea muschilor. Nu uitati sa va taiati unghiile inainte de a-i face cuiva masaj!

1. Efleurajul

Este o miscare usoara, recomandata la inceputul masajului, ajutand si la ungerea pielii pacientului. Utila pentru relaxarea generala, dar si pentru intinderea fibrelor muschilor durerosi.

-puneti-va palmele una langa alta, cu degetele apropiate; ele trebuie sa fie relaxate, dar nu moi;

-faceti-le sa alunece pe intreaga lungime a muschilor de jos in sus, spre cap; mentineti-va palmele si degetele in contact cu pielea pacientului, ca sa-i simtiti morfologia corpului;

-miscarea descendenta va fi mai usoara, folosind doar varfurile degetelor.

 2. Petrisajul

Aceasta miscare se foloseste dupa efleuraj. Se aplica pe spate, pe partea de sus a pieptului, pe picioare si fese. Ea separa fibrele musculare contractate si ajuta muschii sa se debaraseze de reziduuri.

-cu degetele desfacute, puneti podul palmelor in mijlocul zonei pe care vreti sa o tratati;

-impingeti, pe rand, cu podul palmei fiecarei maini. Apasati destul de tare, dar nu incat sa-l doara pe pacient;

-nu prelungiti prea mult petrisajul intr-o singura zona, ci treceti la alta.

3. Frictiunea

Masajul prin frictiune se aplica pe o serie de puncte specifice sau acolo unde muschii spatelui sunt contractati. Folositi putin ulei sau deloc, pentru ca mainile sa nu alunece in afara punctului masat. Miscarea, intotdeauna circulara, ar trebui sa fie de sus in jos. Evitati sa apasati direct pe sira spinarii.

-apasati incet punctul respectiv, cu buricul degetului mare sau al aratatorului. Cresteti apasarea treptat;

-masati in cerc 10 pana la 15 secunde;

-slabiti apasarea treptat;

-repetati miscarea o data sau de doua ori;

-folositi efleurajul pentru a relaxa muschii.

Precautii speciale

-Nu faceti masaj daca aveti febra.

-Daca ati suferit recent o interventie chirurgicala, nu faceti masaj pe zona afectata sau in vecinatatea ei.

-Nu faceti masaj imediat dupa masa sau daca in ziua respectiva ati consumat alcool.

-Nu faceti masaj pe zone invinetite sau inflamate si evitati apasarea sub genunchi sau pe regiunile osoase.

-Daca urmati un tratament medical, intrebati medicul daca masajul nu este contraindicat.

-Daca este sau ar putea fi vorba de o sarcina, nu sunt permise decat miscarile blande si trebuie evitat masajul in zona inferioara a spatelui si abdomenului. Femeile insarcinate trebuie sa apeleze la un masor cu experienta.

-Daca aveti o durere inexplicabila, o umflatura sau o stare generala proasta, cereti acordul medicului inainte de a face masaj.

loading...
<

1 comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *