Search for content, post, videos

Cum rezolvi probleme de compatibilitate in pat pentru un somn odihnitor

Sforaie? Isi ia plapuma noapte de noapte? Sau poate nu adoarme fara televizorul aprins, iar tu nu suporti niciun fel de lumina sau zgomot dupa ce te-ai bagat in pat. Toate acestea sunt mici probleme de compatibilitate in pat care tulbura somnul iar, pe termen lung, pot afecta masiv relatia de cuplu.

 

Un somn odihnitor este esential atat pentru sanatatea individuala, cat si a relatiei de cuplu. Insa foarte multi parteneri sunt nemultumiti unii de ceilalti cand vine vorba de obiceiurile dinainte de somn sau din timpul somnului. Iata solutii la cele mai frecvente probleme de compatibilitate in pat!

 

Sforaitul

 

Poti pierde pana la o treime din somnul pe care ar trebui sa-l ai intr-o viata daca partenerul de viata sforaie. Sforaitul scade calitatea somnului atat pentru cel care sforaie, cat si pentru cel care asculta sforaitului. Poti insa elimina sforaitul sau macar sa-l diminuezi.

 

Acest sunet neplacut este cauzat de ingustarea cailor nazale, de regula, de congestia nazala, care poate fi tratata. Totodata, sforaitul poate fi apare si pe fondul consumului de alcool inainte de culcare. In unele cazuri, nici dormitul pe spate nu ajuta mult. Asadar, pentru a scapa de sforait, eliminarea alcoolul inainte de culcare, dormitul pe o parte si decongestionarea nasului pot salva somnul ambilor parteneri.

 

Temperatura camerei

 

El ar prefera ca in camera sa fie doar 18 grade noaptea, iar ea si-ar dori o temperatura de 25 de grade? Solutia ideala este varianta de mijloc, adica temperatura medie dintre cele doua preferate de parteneri. Intr-adevar, este recomandat sa acorzi atentie si gradului de aerisire a camerei si lenjeriei de pat. Aceasta trebuie sa fie de calitate caci daca retine umezeala si nu lasa pielea sa respire se prea poate sa fie si asta o cauza a disconfortului nocturn pe care-l asociezi temperaturii nepotrivite.

 

Va culcati si va treziti la ore total diferite

 

O problema majora care apare mai ales in cazul cuplurilor care au programe diferite de munca. Poate chiar lucreaza in ture sau poate pur si simplu unul este pasare de noapte iar celalalt de zi. Oricum ar fi, perturbarea ceasului biologic si intim prin nepotrivirea orara a partenerilor poate avea consecinte majore pe termen lung. Este dificil sa te potrivesti mereu cu partenerul, insa este de datoria amandurora sa incerce pe cat posibil sa o faca cat mai des posibil.

 

Preferinte in materie de lumina

 

Poate el vrea intuneric total iar ea are nevoie de o lumina undeva in camera pentru a adormi. Sau poate situatie este inversa. Oricum ar fi, calitatea somnului scade atunci cand unul dintre parteneri are nevoie de ceva pentru a adormi ce il deranjeaza pe celalalt. In astfel de cazuri, indicata este cumpararea unei lampi care lumineaza foarte putin si a unei masti de ochi care sa nu permita trecerea luminii.

 

Cu si fara televizor/laptop

 

Poate un partener are nevoie sa se uite la un film in pat pentru a putea adormi in timp ce celalalt are nevoie de liniste totala. O pereche de casti bune pot fi de folos pentru a nu deranja auditiv, iar pozitionarea laptopului/televizorului in care trebuie sa fie in asa fel incat sa nu bata in partenerul care are nevoie de somn in liniste si intuneric.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *