Search for content, post, videos

Ce ai voie sa mananci cand esti insarcinata

cand apar poftele in sarcina

Mamele in devenire sunt adesea nesigure in legatura cu ce mai au voie sa manance. Solutia este de altfel foarte simpla – prin cinci strategii prezentate in cele ce urmeaza.

Este branza din lapte nepasteurizat? Se pot comanda pastele si fara somon? Pot manca sunca cruda? Multe femei fac din meniul zilei o adevarata stiinta cand sunt insarcinate. Dar in realitate nu este chiar atat de complicat. Prin aceste strategii, nu se poate da gres.

1. Invatati-va copilul cu gusturile mancarurilor.

Cu cat e mai colorata mancarea din farfurie, cu atat mai sigur e ca veti asimila toate nutrientele de care aveti nevoie in timpul sarcinii. Un beneficiu in plus: bebelusul invata prin lichidul amniotic gusturile alimentelor. Mai tarziu el va prefera aceste gusturi inaintea altora, dupa cum arata studiile.

2. Nu va stresati prea mult.

Reducerea prea drastica a meniului poate conduce la un deficit de nutrienti necesari fatului, dar si mamei. Bineinteles ca oricand se poate intampla ceva, dar riscul unei infectii alimentare care sa se transmita copilului este foarte scazut. Doar 0,005% din totalitatea nou-nascutilor sunt afectati de listerioza, si nici acestia nu raman obligatoriu cu sechele.

Pentru a merge la sigur, se aplica o regula foarte simpla: atentie la produsele si preparatele crude de provenienta animala (ex.: branza proaspata, sushi, carne de porc macinata, Carpaccio, pateu, tiramisu) – care ar putea fi infestate cu patogeni de salmonella, listeriaza, toxoplasmoza sau escherichia-coli. Daca aceste preparate sunt gatite, fierte sau prajite, puteti manca fara stres: caldura distruge aceste bacterii. La fel si procesele de maturare la branzeturi sunt distructive pentru aceste bacterii, de aceea branza tare nu prezinta riscuri. Sunca uscata la aer sau pestele foarte sarat sau murat sunt de asemenea lipsite de pericol.

3. Prevenirea alergiilor nu este indicata

Multi spera ca prin evitarea unor anumite alimente sa previna aparitia de alergii la copil. Din pacate acest lucru nu functioneaza, precum s-a demonstrat: Copiii femeilor care in timpul sarcinii s-au hranit hipo-alergic, au dezvoltat alergii la fel de des ca si copiii, ai caror mame nu au dat importanta acestui fapt. Expertii sunt de parere ca tocmai o alimentatie foarte variata ofera cea mai buna preventie, deoarece sistemul imnitar al copilului se poate adapta inca inainte de nastere la anumite alergii.

4. Cu incredere pe cantar!

Acum nu este momentul oportun pentru o dieta. Daca totusi tineti neaparat sa va cantariti periodic, faceti-o fara stres! In cele din urma nu creste doar copilul, ci si sanii, placenta, lichidul amniotic si chiar si volumul sangelui se adauga la greutate. Doar acestea insumeaza circa noua kilograme. Restul kilogramelor in plus din timpul sarcinii sunt rezerve de grasime necesare pentru nastere si perioada de alaptare. In plus, in ultimele 3 luni de sarcina, corpul are nevoie de circa 400 de calorii in plus pe zi. Dar in acelasi timp creste nevoia de anumiti nutrienti cu pana la 50%. Mancati in special alimente care contin mult vitamine si minerale per calorie, adica fructe, legume si produse fainoase integrale. Sunt importante si laptele si branza, doarece asigura necesarul de calciu pentru dezvoltarea sistemului osos al copilului.

5. Nu va faceti atatea griji – bucurati-va!

Aproape cea mai importanta regula: nu uitati sa va bucurati de placerea de-a manca din cauza grijilor pentru bunastarea copilului, deoarece copilului dumneavoastra ii merge bine, cand sunteti fericita. Si acest lucru nu se schimba nici dupa ce-l aduceti pe lume. Deci incepeti de acum sa exersati!

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *