Search for content, post, videos

Alimentatia copilului de la 1 la 3 ani. Absolut tot ce trebuie stiut


Toate femeile insarcinate sau cele care au nascut deja isi ridica multe semne de intrebare privind alimentatia copilului mic. Cat sa ii dau de mancare? Ce are voie sa pape? Ce nu trebuie sa ii lipseasca? Ce este prea mult? – sunt doar cateva dintre intrebarile tuturor mamelor!

Nastere unui copil este un eveniment major pentru o femeie, poate cel mai important din viata ei. Din acest motiv, fiecare proaspata mama este coplesita de informatii si sfaturi privind cum trebuie sa-si ingrijeasca micutul.

CITESTE SI

Alimentatia potrivita asigura buna dezvoltare a copiilor

 

Produsele probiotice. Cat de sanatoase sunt pentru copii?

Insa cate bunici, matusi, nase sau prietene pot spune cu exactitate cate calorii are nevoie un copil cu varsta cuprinsa intre unu si trei ani? Poate prea putine, caci aceste notiuni sunt cunoscute, mai degraba, de specialistii in medicina.

Exista, totusi, lucrari de specialitate care prezinta exact numarul de calorii necesare unui copil, dar si continutul potrivit de nutrienti din alimente. Volumul Impactul om-alimentatie, scrisa de diabetologul Iulian Mincu, descrie pe larg ce inseamna, de fapt, alimentatia sanatoasa a bebelusul cu varsta cuprinsa intre unu si trei ani.

Desi este inca micut, copilul trebuie sa primeasca aproximativ 1.300 de calorii pe zi, din care 14-15% fie reprezentate de proteine, 30-33% – de lipide, iar 53-55% – de glucide.

PROTEINELE

Sursa principala de proteine, in proportie de 70%, trebuie sa fie de origine animala. Astfel, alimentele potrivit din care poate obtine acest necesar sunt:

laptele – din care ar trebuie sa bea aproximativ 500-600 de mililitri pe zi

branzeturile – care nu trebuie sa depaseasca 15% din alimentatie pe zi

ouale – din care micutul se poate infrupta cu circa 20 de grame pe zi sau un ou intreg la doua-trei zile

carne – din care are voie sa manance de trei-patru ori pe saptamana, in primul an de viata. La varsta de doi-trei ani poate manca, zilnic, 30-45 de grame de carne de pasare, vita, peste slab, ficat sau creier (tocata la inceput, iar – pe masura ce creste – taiata in bucati mici)

LIPIDELE

Lipidele sau grasimile de care are nevoie micutul vor proveni tot din alimente de origine animala, precum galbenusul de ou, unt, smantana sau frisca. Bineinteles, toate acestea trebuie sa fie cat mai naturale, asadar cat mai putin procesate. Lipidele de origine vegetala pot proveni din din ulei de floarea-soarelui, ulei de germene de porumb sau ulei de dovleac. Micutul mai mic de trei anisori nu are voie sa manance slanina, seul sau untura.

GLUCIDELE

Pentru a-i asigura aportul necesar de glucide sau de carbohidrati, bebelusul va fi hranit si cu fructe, legume, paine si alte fainoase, precum grisul, fideaua, taiteii, orezul, spaghetele sau pezmetul. Potrivit specialistului in nutritie, micutul nu are voie sa primeasca mai mult de 70 de grame de paine pe zi, sau fainoase care sa depaseasca 40 de grame. Cartofii, radacinoasele si legumele verzi trebuie sa reprezinte aproximativ 300 de grame din alimentatia zilnica, iar fructe sunt indicate in cantitate de 150 de grame pe zi.

Atentie!

Nu-i dati copilului sa bea apa in timpul mesei, dar nici alte lichide. Micutul isi va potoli setea abia dupa ce termina de mancat, sau intre mese. Totodata, cand ii este sete, nu ii dati ceai sau lapte, ci apa.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *