Search for content, post, videos

Vitamine esentiale unui par sanatos. Ce efecte au si unde se gasesc

Chit ca stim ca se regenereaza, tot exista preocupari majore privind sanatatea parului si, implicit, a frumusetii sale. E de inteles, cu atat mai mult cu cat podoaba capilara nu se reface intergral.

Biotina

Vitamina principala utilizata in tratamentele de regenerare a parului este biotina, o forma a vitaminei B. Aceasta este folositoare atat pentru prevenirea caderii parului cat si pentru stimularea cresterii. Eficienta biotinei a determinat specialistii din oncologie sa o recomande pacientilor carora le-a cazut parul din cauza aplicarii chimioterapiei.

Aceasta forma de vitamina B este cunoscuta si pentru intarirea firelor de par prea subtiri si chiar ajuta la incetinirea procesului de depigmentare, tot mai prezent odata cu trecerea anilor,.

Pe langa suplimentele care contin biotina, cele mai bune surse din care poate fi obtinuta sunt chiar cele alimentare: ficat, oua, nuci, lapte de capra si morcovi.

Alte B-uri

Grupul vitaminelor B este variat, ajungand pana la cifra 12. Pantenolul, sau vitamina B5, este prezent in majoritatea sampoanelor si a produselor de ingrijire capilara cu rol de intarire a firelor de par. B5-ul are capacitatea de a penetra cuticulele si de a creste diametrul firului.

O alta componenta a complexului vitaminic este B12, deficienta acesteia in organism favorizand aparitia anemiei si, implicit, a caderii parului. Din pacate, suplimentele de vitamina B12 nu se absorb prea bine de organism, asa ca tot sursele alimentare sunt de preferat daca se doreste un aport vitaminic mai mare. Principalele alimente ce au un continut ridicat de vitamina B sunt carnea, ficatul, splina, creierul, laptele si produse lactate, pestele, drojdia de bere, ouale, precum si  fructele de mare: crabi, stridii, scoici.

“ACE”

Alti antioxidanti care aduc un plus de vitalitate parului sunt vitaminele A, C si E. Acestea protejeaza atat celulele epidermei, cat si firul de par de “agresiunile” externe la care este supus organismul. Ba mai mult, au si un efect energizant pentru corp. Pe de alta parte, vitamina E intensifica circulatia sanguina a scalpului, suport vital pentru cresterea parului.

Concluzia este ca o dieta sanatoasa, bogata in proteine, apa, fructe si legume proaspete este esentiala pentru a mentine aspectul sanatos si lucios al parului.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *