Search for content, post, videos

Te-ai intrebat de ce nu slabesti chiar daca tii dieta? Uite unde gresesti

Chiar daca iti pare greu de crezut si ai facut pana acum tot ce iti statea in putere (cel putin asa credeai tu!) pentru a elimina kilogramele in plus, principala cauza a esecului ai putea fi chiar tu. Si una dintre cele mai mari greseli pe care le poti face e sa lasi problemele de zi cu zi sa stea in calea deciziilor intelepte cu privire la meniul ales. Iar o scurta vizita la un fast food inainte in drumul de seara de la serviciu inspre casa, este cea mai proasta alegere posibila. Te poti insa sabota si in alte feluri, mai putin evidente.

Iti subestimezi portiile si caloriile.

Pana si specialistii in diete subestimeaza si calculeaza gresit numarul caloriilor – si inca cum! Potrivit studiilor de specialitate, femeile si oamenii supraponderali in general isi calculeaza gresit numarul caloriile intr-o mai mare masura decat ceilalti. Sunt si studii insa care ne spun ca masura in care oamenii subestimeaza aceste calorii depinde mai degraba de cantitatile mari de mancare pe care le consuma si nu de cat de mare este in greutate persoana in cauza.

Ce e de facut: Poti urma ghidurile obisnuite de alimentatie si diete pe care le vei gasi in abundenta si pe situl nostru. Foloseste-te ades de lingurite cu care poti masura, cani si pahare gradate si calculeaza exact consumul tau de calorii, fara a face aproximari fara nicio baza reala.

 Mananci fara masura cand esti distrasa.

Obisnuiesti cumva sa iei cina in fata televizorului? Te opresti din mancat cand te-ai saturat sau cand serialul sau filmul s-a terminat? De multe ori, astfel de distractii te pot face sa mananci peste masura paste sau cartofi. Mai mult, daca esti obisnuita cu biscuitii sau cu pungile de chipsuri, nu vei putea niciodata tine evidenta a cat de mult ai mancat.

Ce e de facut: Fa-ti o regula de a manca numai din farfurii. Intotdeauna. Nu considera mancare ceea ce vine ambalat uscat in pungi sau cutii de plastic. Pune mancare adevarata in farfurie si savureaza-i gustul pe masura ce o mananci – fara nicio alta distractie din afara.

Te abtii prea mult de la mancare.

Lista ta de mancaruri interzise este atat de lunga incat ai putea-o tipari intr-o carte. De fapt, ti-ai impus o dieta atat de stricta incat nu iti mai amintesti cand a fost ultima data cand ai mancat o gogoasa, un baton de ciocolata sau o felie de pizza. Pe urma, dupa atatea restrictii te lasi din cand in cand dusa de val, si te indopi la intamplare cu fel si fel de bucate de pe lista neagra, spunandu-ti ca “n-are ce sa se intample, de vreme ce ma abtin in mare parte din timp”. “Voi incepe din nou dieta de maine, iti spui, sau de saptamana viitoare”. Din pacate insa, nu e asa usor sa iti reformatezi sistemul digestiv.

Ce e de facut: Nu te mai abtine de la toate mancarurile placute. NU mai fa diete. Nu te mai gandi deloc la lista de mancaruri interzise ci incearca sa te concentrezi pe ceea ce iti face bine. Mananca regulat fructe si legume si, daca 90% din timp te vei hrani sanatos, ce mananci in restul de 10% nici nu mai conteaza. Bucura-te deci de batonul de ciocolata din cand in cand, dar rezuma-te la unu.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *