Search for content, post, videos

Si mancarea imbatraneste: 10 produse care iti fac asta

Suntem ceea ce mancam este o zicala cat se poate de adevarata, alegerile alimentare de zi cu zi grabindu-ne, adesea, imbatranirea si facandu-ne sa aratam mai obositi decat suntem.

Uneori, nici toate trucurile de machiaj nu ajuta la improspatarea unui chip obosit. Dar vina nu apartine intotdeauna programului incarcat de munca sau prea putinelor ore de somn. Vina pentru un look vesnic obosit provine si din propria farfurie.

Exista produse alimentare pe care le consumam sau bem in fiecare zi care contribuie la aspectul neplacut al oboselii, atat de usor de citit pe chipurile noastre. Iata ce trebuie sa evitam pentru a arata mai odihnite si chiar mai tinere!

SAREA

Sarea este absolut obligatorie in aproape orice regim alimentar care nu este conditionat de vreo afectiune, dar prea multa sare strica! Iar majoritatea oamenilor consuma prea multa sare. Aceasta contribuie la deshidratarea organismului si implicit a pielii, motiv pentru care nu-i de mirare ca tenul ajunge sa arate tern, fara viata, iar ridurile tot mai evidente. Totodata, din cauza sarii retinem apa si, dincolo de umflarea mainilor si a picioarelor, pot aparea (daca nu au aparut deja!) pungile sub ochi. Asadar, redu aportul de sare. Incearca sa nu mai folosesti deloc solnita de mancare, rezuma-te la cantitatea de sare (si aia redusa!) pe care o pui in mancare atunci cand o prepari.

INDULCITORII ARTIFICIALI

Zaharul natural favorizeaza aparitia inflamatiilor, dar indulcitorii artificiali fac si mai mult rau, mai ales in ceea ce priveste aspectul fizic. De regula, aproape toti indulcitorii artificiali contin aspartam, substanta asociata in mod negativ cu durerile de articulatii si vinovata de faptul ca ne determina reactii la nivel hormonal din cauza carora incepem sa poftim la si mai mult dulce. Indulcitorii artificiali, care se gasesc in aproape toate produsele dulci (si nu numai) cumparate din comert, ne fac sa intram intr-un cerc vicios foarte periculos, iar printre primele efecte negative pe care le vedem apar la nivelul chipului, care devine mai umflat.

ALCOOLUL

Orice cantitate de alcool care depaseste un singur pahar de vin deshidrateaza organismul, facandu-te sa arati “uscat” si lipsindu-te de radierea naturala a pielii. Daca nu poti renunta total la alcool, macar alterneaza cu apa. Bea un pahar de alcool, apoi bea multa apa si tot asa pentru a preveni riscul deshidratarii care ti se va citi pe chip.

ORICE PRAJIT

Ceapa prajita, cartofi prajiti sau orice alt aliment prajit – iata cel mai crunt inamic al pielii. Aceste produse preparate astfel abunda in ulei si in grasimi trans (acizi grasi trans), care ingroasa vasele de sange si ingreunea circulatia sangvina. Cu cat sangele circula mai greu, cu atat celulele de la nivelul pielii primesc mai putin oxigen si nutrienti si, intr-un final, mor. Pielea ajunge sa arate tern, obosita, supta de viata. Asadar, evita orice fel de preparat prajit!

CARBOHODRATI IN EXCES

Nimeni nu spune ca trebuie sa adopti dieta Atkins care presupune o alimentatie total lipsita de carbohidrati. La un corp normal, el trebuie sa asigure 60% din aportul caloric. Dar prea multi carbohidrati dauneaza la randul lor, pentru ca afecteaza colagenul din piele. Tenul ajunge sa-si piarda elasticitatea, se umple de riduri si confera aspectul de “fata cazuta”. Din acest motiv, daca mananci paine, spre exemplu, asigura-te ca ai si o salata langa. In felul acesta scazi aportul caloric, te energizezi cu nutrienti esentiali din vegetale si-ti protejezi si tenul.

GOGOSILE

Acest produs alimentar necesita o categorie separata. Este si dulce, si prajit – o combinatie teribil de periculoasa pentru piele, mai ales daca le mananci la inceputul zilei, pe post de mic dejun. Dimineata, la micul dejun, organismul trebuie sa primeasca nutrienti esentiali din verdeturi, dar si fibre si carbohidrati (din cereale integrale, spre exemplu) pentru a avea acel “boost” necesare pentru a-si functiona in forta de dimineata pana seara. Dar daca tu ii oferi grasimi si indulcitori artificiali, nu doar ca iti cresti haotic nivelul glicemic din sange, care ulterior va scadea brusc si-ti va declansa o senzatia de foame crunta, dar nici nu oferi corpului tau niciun fel de nutrient de care are nevoie pentru a-si incepe ziua cum trebuie. De aici, totul se citeste si pe chip. Daca iti place, totusi, sa mananci ceva dulce de dimineata, atunci opteaza pentru un iaurt natural in care sa pui tu o lingurita de miere si cateva migdale, nuci sau alune de padure usor pisate, in loc de gogosi. Aceasta combinatie este dulce, dar si extraordinar de sanatoasa pentru organism daca este consumata dimineata.

PRODUSELE IUTI

Condimentele iuti si, in general, mancarea iute accelereaza metabolismul si, implicit, arderea grasimilor, dar nu sunt tocmai bune pentru ten. Produsele picante favorizeaza aparitia iritatiilor pe piele, inrosirea ei pe anumite portiuni. Asadar, mananca iute, dar cu moderatie. Incearca sa mananci doar usor picant. Nu trebuia sa-ti ia gura foc si nici nu trebuie sa-ti dea lacrimile de la un preparat alimentar.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *