Search for content, post, videos

Sfaturi pentru a-ti micsora portia de mancare

Putin si des, iata ceea ce ne recomanda nutritionistii cand recurgem la un regim alimentar de slabire sau chiar si de mentinere. Cand vine vorba de mancare, aceasta este solutia ideala.

A manca des nu necesita un efort considerabil, dar portiile mici reusesc sa ne puna in dificultate! Cum sa ne micsoram portiile si cum sa ne oprim din mancat la timp?

Cantareste!
Nimeni nu va sugereaza sa umblati cu un cantar de mana dupa voi oriunde ati lua masa, dar din ochi, cel putin, incercati sa reduceti portia. Totodata, masurati-va portiile prin comparatie. Spre exemplu, cantitatea potrivita de fructe pe zi echivaleaza cu trei pumni de-ai vostri, o portie de carnea trebuie sa fie cat palm iar garnitura, mai ales daca este vorba de orez sau cartofi, sa nu depaseasca dimensiunea unei mingi de tenis.

Foloseste recipiente mici!
Iata o capcana pe care o poti evita cu usurinta: daca farfuria este foarte mare sau foarte adanca, poate ca nu vei mai putea mentine controlul asupra cantitatii de alimente – doar mai este loc, nu-i asa? Regula masuratorii ar trebui aplicata inclusiv in ceea ce priveste vesela.

Mananca si ATAT!
Stim ca e placut sa stai de vorba cu o prietena la masa, de a vedea un film la tv sau de a-ti citi mail-urile daca esti nevoit sa mananci pe fuga…dar aceste obiceiuri ne fac sa uitam sa ne ridicam de la masa! Cu alte cuvinte, uitam sa ne oprim din mancat. Motivul e simplu.

Creierul nostru, in loc sa se concentreze pe masticatie, primeste stimuli si uita sa emita semnalul de saturatie: Gata! Mi-a ajuns! Din acest motiv, cand luam masa, este bine sa luam masa si atat! Astfel, organismul nostru va fi constient imediat de senzatia de saturatie si ne vom opri din mancat la momentul potrivit.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *