Search for content, post, videos

Semne clare ca exagerezi cu slabitul si ca ai o „relatiei nesanatoasa” cu mancarea

Exista o granita foarte subtire intre a slabi pana la o greutate corporala potrivita sanatatii tale si a slabi cu orice pret doar a obtine trupul idealizat in mintea ta!  

Exista destul de multe cazuri in care femeile, dar si barbatii ajung sa se expuna unor pericole fizice, dar si psihice pe fondul dorintei necontrolate pentru a slabi. Este vorba de acele cazuri in care o persoana efectiv exagereaza cu slabitul si dezvolta o „relatie nesanatoasa” cu mancare si cu exercitiile fizice. In astfel de situatii, deseori problema nu este doar una de greutate corporala, ci si una psihica, emotionala, fiind precursoarea majoritatii tulburarilor de alimentatie (Anorexia Nervosa, Bulimia Nervosa,, Hiperfagia, etc).

Iata principalele semnale de alarma care indica faptul ca o anumita persoana exagereaza cu slabitul!

1.Nu ai mai mancat alimentatul tau preferat de mai bine de 2-3 saptamani

Evident, ne referim la acel „aliment preferat” care, de regula, este limitat intr-un regim alimentar pentru slabit. Fie ca este vorba de branza, paste, unt, amandina sau paine, daca nu ai luat nicio gura din alimentul tau preferat de mai bine de 2-3 saptamani s-ar putea sa dezvolti o relatie nesanatoasa cu mancare.

O fixatie foarte rigida in ceea ce priveste ce mananci este nesanatoasa din doua motive, spune psihologul Elizabeth Lombardo, autor al lucrarii „Better Than Perfect”.

Daca nu iei macar o gura ocazional din ceea ce-ti place la nebunie, vei da iama in acel preparat cu prima ocazie cand iti vei permite. Adica, in loc sa mananci o lingura de paste, vei manca toata tava de lasagna, fapt care, in timp, iti va afecta deopotriva sanatatea si silueta.

Totodata, daca elimini anumite produse doar pentru ca ai o slabiciune culinara pentru ele – spre exemplu, branzeturile, iti privezi organismul de anumiti nutrieni esentiali. A elimina produse care ofera un aport sanatos de carbohidrati buni si grasimi bune este nesustenabil pe termen lung si produce dezechilibre in organism. Totodata, vei lua in greutate imediat ce vei reincepe sa mananci acele alimente, chiar si in cantitati moderate.

2. Faci sport zilnic

Daca iti simt muschii obositi, daca esti lipsit de energie si deseori abia te tarasti afara din pat, dar tot nu renunti la a face sport zi de zi, inseamna ca-ti fortezi organismul in mod nesanatos, ca iti suprasoliciti muschii si articulatii, iar in timp risti sa ai probleme fizice. Mai mult, la nivel psihic si emotional este clar ca exagerezi in dorinta ta de a arata perfect, motiv pentru care ar trebui sa-ti faci o reevaluare obiectiva pentru a te feri de eventuale probleme psihice/emotionale in viitor, spune medicul nutritionist Jessica Cording, de la Spitalul pentru Operatii Chirurgicale Speciale din New York.

3. Ai un aport caloric mai mic de 1.200

Daca oferi corpului mai putin de 1.200 de calorii pe zi, inseamna ca-l infometezi si cu asta basta! Un aport caloric de 1.200 ar trebui sa fie minimum potrivit unei persoane care trebuie sa slabeasca, dar are un stil de viata foarte sedentar, fara niciun fel de miscare. Infometarea este un semn clar ca exagerezi cu slabitul!

4. Scopul tau este sa obtii un anumit trup

Daca singurul tau scop este sa obtii un anumit trup, anumite forme, atunci motivatia ta pentru slabit este nesanatoasa atat pentru corpul tau, cat si pentru mintea ta. Slabitul trebuie sa aiba in vedere, inainte de toate, intarirea sanatatii prin obtinerea greutatii corporale potrivit in functie de inaltimea pe care o ai, nu trebuie sa vizeze doar a avea o anumita silueta idealizata in mintea ta.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *