Search for content, post, videos

Seminte sanatoase pe care ar trebui sa le mananci zilnic

Semintele sunt cunoscute pentru faptul ca sunt foarte nutritionale. Doar o mica portie este incarcata cu minerale, vitamine si substante nutritive esentiale. De asemenea, ele sunt usor de adaugat in orice regim alimentar.

Beneficii ale semintelor

1. Seminte de chia
Semintele Chia au aproape 11 grame de fibra in 30 de grame . Cu cat consumi mai multa fibra, cu atat riscul de boli cronice este mai scazut si, de asemenea, ajuta la scaderea glicemiei.

Mananca-le:

Puteti sa le incercati ca budinca chia sau pur si simplu amestecate in chiftelute.

2. Seminte de in
Semintele de in sunt o sursa excelenta de fibre solubile, care ajuta la scaderea colesterolului, de asemenea, te face sa te simti mai plin si ajuta la stabilizarea nivelului de zahar din sange.

Semintele sunt impachetate cu acid gras omega-3, care favorizeaza sanatatea creierului si a ochilor si, de asemenea, ajuta la scaderea trigliceridelor. De asemenea, ele sunt bogate in lignani, o forma de estrogen asemanatoare plantelor, care ajuta la prevenirea anumitor forme de cancer.

Mananca-le:

Cojile de seminte de in sunt tari, le puteti macina intr-un mixer sau intr-o rasnita de cafea. Puteti adauga semintele la shakes, smoothies, fulgi de ovaz, iaurt, caserole, cereale, si atunci cand faceti prajituri.

3. Seminte de dovleac
Semintele de dovleac sunt o surse excelenta de vitamina B, magneziu, fier, zinc si proeteine. Sunt bogate in aminoacizi si triptofan care ajuta la ameliorarea anxietatii.

De asemenea, semintele de dovleac au niveluri ridicate de acizi grasi esentiali care ajuta la pastrarea sanatatii vaselor de sange si reduc colesterolul.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *