Search for content, post, videos

Reguli de aur ca sa ai energie toata ziua, fara sa te ingrasi!

Exista reguli clare in alimentatie cu ajutorul carora poti avea energie pe tot parcursul zilei, fara sa genereze acumularea de kilograme. Iata ce trebuie sa faci ca sa nu te simti sfarsit de oboseala inca de la orele pranzului.

1. Nu astepta „sa mori de foame”

Regula nr. 1 este sa nu astepti acea „foame crunta” ca sa iei masa, spune medicul Dan Benardot, profesor in nutritie si directorul Laboratorului pentru Atleti de Performanta din cadrul Universitatii de stat din Georgia, SUA. Practic, specialistul recomanda sa mancam putin si des, de preferinta la 4 ore distanta, pentru a ne mentine nivelul glicemiei la un prag normal, fara oscilatii majore. In felul acesta, vom avea energie!

Benardot recomanda trei mese principale pe zi si doua gustari, toate (inclusiv mesele principale) sa fie cantitativ potrivite stilului nostru de viata. Cu alte cuvinte, cei care nu fac miscare deloc ar trebui sa restranga cantitativ portiile, in timp ce persoanele care fac o ora de miscare intensa pe zi isi pot mari portiile, mai ales pana in ora 16.00.

Conteaza si din ce este formata alimentatia, cerealele integrale care contin carbohidrati bun, legumele din plin si produsele cu proteine ajutand la mentinerea energiei si tonusului in fiecare moment al zilei.

2. Bea apa din plin

Nu trebuie sa astepti sa ti se faca sete ca sa bei apa. Medicul Benardot atrage atentia asupra importantei hidratarii: „Cea mai mica privare de apa a organismului poate genera lispa de concentrare, stare de oboseala, ameteala, batai iregulate ale inimii si oscilatii bruste ale respiratiei”. Practic, hidratarea – asadar consumul de apa – este esentiala pentru ca organismul sa functioneze la capacitate maxima si a tine starea de oboseala departe.

4. Consuma proteine

Pe langa carbohidrati sanatosi (din cereale integrale, fructe, orez salbatic, etc) ai nevoie si de proteine pentru sustinerea masei musculare.

Alimentele cu cel mai mare continut de proteine sunt fructele de mare si peste (ansoa, crab, hering, somon, sardine, creveti, ton), curcanul si puiul (fara piele). Acestora, in clasamentul alimentelor proteice, le urmeaza lactatele (branza, lapte, iaurt), ouale, fasolea neagra sau rosie, lintea, mazarea, dar si semintele de soia. Asadar, asigura-te ca macar o masa pe zi si o gustare contine proteine.

Spre exemplu, un ou fiert si un iaurt pot constitui o gustare proteica, in timp ce mancarea de linte cu curcan poate fi o masa principala deopotriva de sanatoasa si de bogata in proteine.

4. Redu aportul de grasimi

Grasimea este ultima substanta nutritiva din alimente care paraseste stomacul, motiv pentru care incetineste digestia.

Practic, cand mananci ceva (orice), catre tractul digestiv circula mai mult sange pentru a inlesni digestia. Insa tocmai aceasta orientare a circulatiei sangelui catre tractul digestiv face ca musculatura sa primeasca mai putin sange, asadar mai putin hrana, generand o stare de greutate/oboseala in brate si picioare. In consecinta, cu cat stomacul digera mai repede produsele – acestea fiind, implicit, cu continut redus de grasimi sau chiar fara grasimi, cu atat restul corpului va fi mai energic.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *