Search for content, post, videos

Moduri simple de a NU te ingrasa de Sarbatori

Putem preveni ingrasarea in perioada sarbatorilor de iarna daca stim cum sa ne gestionam mesele zilnice si cum sa mancam la mesele festive.

Perioada sarbatorilor de iarna este propice acumularii de kilograme. Multi dintre noi constatam in luna ianuarie ca acul cantarului arata mai mult decat arata in noiembrie, spre exemplu.

Devenim delasatori, convingandu-ne ca macar acum – de sarbatori – ar trebui sa ne simtim si noi bine. Insa gandirea aceasta este cat se poate de prejudicioasa! Daca avem sapte zile in care consumul caloric creste cu 500 de calorii, atunci ne putem ingrasa cu o jumatate de kilogram pana la un kilogram. Si toti dintre noi avem aceste sapte ocazii in perioada sarbatorilor in care obisnuim sa mancam mai mult. Insa, pentru a scadea din greutate cu doar o jumatate de kilogram, ar trebui sa pedalam o bicicleta eliptica timp de sapte ore fara oprire! Asadar, mai bine previi ingrasarea decat sa te chinuiesti sa slabesti dupa.

Pentru a evita ingrasarea in perioasa sarbatorilor de iarna, Craciun si Revelion (dar si Sf. Nicolae, sf. Ion si altele), putem recurge la cateva strategii simple, dar eficiente in ceea ce priveste felul in care mancam in aceasta perioada.

1. Alege cu grija “rasfaturile culinare”

Pana una alta, este firesc sa te rasfeti de sarbatori cu delicatese. Dar nu cu toate delicatesele! Ce inseamna asta?! Spre exemplu, cand te duci la o masa festiva in familie, sau organizezi tu una acasa la tine, nu gusta din toate de pe masa. Doar pentru ca ai sapte feluri de aperitive si de mancare nu inseamna ca trebuie mancate toate. Mai mult, nu inseamna ca trebuie sa servesti patru felul de mancare la masa festiva. Mananca ciorba fara retinere, dar puneti doar una sau doua sarmale in farfurie. Sari peste salata de boeuf si opteaza mai degraba pentru salata de sfecla rosie cu hrean. Nu gusta din toate prajiturile de pe masa, ci alege una singura din care sa iei o singura bucata. In felul acesta nu vei termina masa suferind de balonare si de dureri de burta, dar vei fi satula fara sa fi oferit corpului tau o cantitate exagerata de calorii la masa.

2. Sa ai un “preparat de siguranta”

Fie ca tu organizezi masa, fie ca te duci in vizita, poti oricand sa scoti la inaintare un “preparat de siguranta”. Spre exemplu, o salata cu de toate sau un platou cu multe verdeturi stropite cu putin ulei de masline. Pe acesta il poti servi si acasa, dar si in vizita, caci de sarbatori rareori mergem in vizita cu mana goala. Nu are rost sa aduci salata de boeuf sau un platou de carnati, caci aceste mancaruri le are mai toata lumea acasa. Dar un platou cu ardei, rosii, ciuperci, broccoli, ceapa rosie, sparanghel si ierburi infuzate in ulei de masline extravirgin nu prea pune toata lumea pe masa. Chiar daca marii iubitori de carne o sa strambe din nas in prima instanta, acest platou emana un miros proaspat, imbietor si ajuta la buna digestie daca este servit ca garnitura langa friptura de porc. Exact pentru astfel de momente este bun un “preparat de siguranta” cu ajutorul caruia scazi aportul caloric in mod semnificativ, caci mananci verdeturi in locul altor garnituri “grele”, percum sunt cartofii prajiti sau pilaful traditional romanesc, adesea plin de grasimi.

3. Renunta la caloriile din lichide

Ideal ar fi sa nu bei bauturi racoritoare deloc, dar chiar si cei care nu obisnuiesc sa consume astfel de lichide tind sa bea mai mult in perioada sarbatorilor de iarna din simplu motiv pentru ca sunt acolo, la indemana, pe masa. Iar daca trebuie sa “impingi” si o tigara, atunci cu atat mai mult aleg un pahar de suc decat unul de apa. Dar caloriile provenite din lichide sunt un mare inamic al siluetei. Mai bine te limitezi la doua pahare de vin, o cafea si cat mai multa apa decat consumi si alte bauturi. Un pahar de suc de 300 de mililitri poate contine pana la noua lingurite de zahar pe care, ca sa nu le depui de burtica si pe solduri, ar trebui sa alergi pe banda cel putin 20 de minute in plus, pe langa o ora de antrenament clasic la sala. Asadar, mai bine eviti decat sa “tratezi” kilogramele in plus.
4. Nu te “pastra” pentru mesele festive

Multe persoane obisnuiesc sa nu manance inaintea meselor festive, ca sa poata manca acolo. Dar este o practica total gresita! Cu cat ti-e mai foame, cu atat vei manca mai multe preparate grele la masa festiva. Indicat este sa mananci ceva inainte cu aproximativ o ora de participarea la masa festiva. Este suficient un bol mic de ciorba acra, usoara, fara prea multe grasimi, pentru a-ti stapani foamea. Astfel, te vei aseza la masa si nu-ti vei pune in farfurie toate bunatatile, ci vei fi mai selectiv, reducandu-ti fara efort aportul caloric.

5. Activitatile de dupa masa sa fie mai energice

Dupa ce ai luat masa festiva, indiferent cat de plin te simt, nu ramane asezat la masa. Ridica-te, joaca-te cu copii, alearga putin prin casa cu cainele sau chiar iesi cu el (sau singur) la o plimbare de 15 minute. Pe langa faptul ca vei arde mai multe calorii, iti vei si accelera metabolismul, care va continua sa consume eficient caloriile. Totodata, este o metoda exceptionala pentru reglarea nivelului de zahar in sange dupa o masa copioasa, motiv pentru care si diabeticii se pot bucura de beneficiile acestei mici strategii.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *