Search for content, post, videos

Mituri din fitness pe care probabil nu le stiai

Credeai pana acum ca apa scoate toxinele din corp? Ca este bine sa faci incalzire inainte de a face exercitii fizice? Ei bine, lucrurile stau altfel:

1. Mitul: Bautul de apa te ajuta sa slabesti

Adevarul: Multi “specialisti” sustin consumul copios de apa ca fiind esential in orice tratament, considerand apa drept un panaceu universal. Probabil ca ai auzit de multe ori cum ca apa te ajuta la pastrarea tenului sau ca elimina toxinele din sange etc. Cu toate acestea, dovezile asupra unor astfel de beneficii lipsesc cu desavarsire.

Doctori specialisti de la Universitatea din Pennsylvania au studiat deja acest aspect si au aflat ca aceste “adevaruri” nu au nicio baza stiintifica. Un alt mit legat de apa spune ca daca bei mai multa apa vei manca mai putin. Si acest lucru este fals. Bea doar cand ti-e sete, pentru a inlocui cantitatea de apa pierduta in timpul zilei. Atat despre apa.

 

2. Mitul: Extensiile sunt absolut necesare inainte de exercitiile fizice pentru prevenirea accidentelor

Adevarul: Intinderile si extensiile la finalul exercitiilor de fitness sau de forta sunt intr-adevar benefice. Inainte insa, acestea pot dauna. Pe langa faptul ca nu aduc niciun beneficiu, aceste intinderi pot forta excesiv muschii, destabilizandu-i, si facandu-i mult mai vulnerabili. In locul acestor exercitii de extensie, fa putina incalzire usoara, care iti va pune sangele in miscare.

3. Mitul: Dietele vegetariene sunt mai sanatoase decat cele bazate exclusiv pe carne

Adevarul: Sigur, consumul legumelor este sanatos. In general insa, eliminarea completa a unui intreg grup/clasa de alimente – chiar si cele saturate in grasimi – este o idee proasta. Carnea este esentiala pentru continutul de fier de exemplu, element care mentine nivelul energetic ridicat, te ajuta in procesul cognitiv si produce enzimele care lupta cu infectiile. Mai mult, oamenii de stiinta au ajuns la concluzia ca deficitul de fier poate duce mai ales la femei, la depresie.

Unii vegetarieni incearca sa-si suplineasca lipsa de fier prin consumul de fasole, tofu si cereale. Cu toate acestea, le lipsesc proteinele, atat de necesare activitatilor zilnice.

4. Mitul: Ridicatul greutatilor te vor face sa arati masiva

Adevarul: Daca ai evitat exercitiile bazate pe ridicarea greutatilor de frica sa nu ajungi sa arati ca si Shrek, uita repede acest gand. Cand vine vorba sa cresti nivelul muschilor, cheia este testosteronul. Barbatii au in general un nivel de testosteron de 20, 30 de ori ami mare deca al femeilor, acesta fiind si cauza principala a cresterii lor in volum atunci cand merg regulat la sala de forta. Pentru a-l ajunge din urma pe Arnold, ca femeie, ai nevoie de mult mai multe exercitii decat faci in mod normal, mai multe chiar decat face un barbat pentru a-si modela masa musculara si in plus si un dereglaj hormonal, fie nativ fie indus chimic prin intermediul steroizilor.

Adevarul este ca, folosind exercitiile de forta in exercitiile zilnice te vor ajuta sa pierzi mai repede din greutate asa ca nu-ti pierde vremea doar la banda de alergare.

5. Mitul: Baia fierbinte tonifica muschii

Adevarul este ca de fapt, apa rece este cea recomandata in acest caz. Atunci cand faci exercitii, vazele de sange se dilata si raman asa pentru o perioada de timp. Detonifierea muschilor apare astfel atunci cand substantele toxice si acidul lactic patrund in muschi, prin intermediul vaselor dilatate excesiv. Cel mai bun tratament devine astfel apa rece, care contracta vasele de sange, actionand ca o punga de gheata pentru intregul sistem muscular.

6. Mitul: Fructele proaspete sunt mai bune decat cele inghetate

Adevarul este ca NU. Daca luam in calcul transportul si depozitarea, fructele petrec un timp indelungat pana sa ajunga pe rafturile magazinelor, timp in care pierd o mare parte din nutrienti, in special vitamina C. La polul opus stau fructele inghetate, care sunt puse la rece imediat dupa culegere, pastrandu-si proprietatile. Aveti insa grija la fructele inghetate din siropuri, ele pot adauga un plus de calorii bauturii racoritoare.

7. Mitul: Exercitiile de abdomene te vor scapa de grasimea de pe burta

Adevarul este ca poti sa faci cate abdomene vrei, pana la lesin, si tot nu vei scapa de grasimea de pe burta. Si asta pentru ca organismul tau va continua sa pastreze un procent mare de grasime care se va depune tot la nivelul burtii. Pentru a scapa de acest exces, lucreaza la nivelul de grasimi pentru intreg organismul, nu doar pentru abdomen, si aici intra toata suita de exercitii de forta si rezistenta pe care fitnessul le poate cuprinde.

Loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *