Search for content, post, videos

Mancatul pe fond nervos. Moduri de a scapa de acest obicei care te ingrasa!

Multe persoane mananca pe fond nervos, acumuland kilograme in plus din cauza unui obicei indus ca o reactie fireasca a organismului la stres.

In momentul in care trecem prin perioade stresante, corpul este inundat de hormonul stresului – cortizolul, care ne face sa poftim la carbohidrati, produse zaharoase, dar si pline de grasimi, explica Susan Albers, psiholog in cadrul Cleveland Clinic, din SUA. Placerea aparuta pe moment atunci cand mancam este rapid asociata cu eliberarea de stres, de o stare de bine, fapt care alimenteaza cercul vicios al mancatului pe fond nervos. Insa acest obicei are deopotriva efecte negative asupra sanatatii si siluetei.

In continuare, va prezentam cateva metode de a scapa de obiceiul mancatului pe fond de stres care ne ingrasa si ne poate si imbolnavi.

1. Respira prin nasa stanga (la propriu)
In momentul in care iti blochezi nara dreapta cu degetul si respiri doar prin nasa stanga, sau cand alternezi respiratie de pe o nara pe cealalta, sistemul nervos parasimpatic este activat, fapt care duce la scaderea ritmului batailor inimii si la scaderea tensiunii arteriale. In felul acesta, corpul se relaxeaza. Cu cat devenim mai relaxati, cu atat devenim si mai putin impulsivi in ceea ce priveste obiceiurile alimentare, asadar scadem efectiv sansele de a da iama in frigider si a manca pe fond nervos, nu pentru ca ne-ar fi cu adevarat foame. Pe de alta parte, studiile de specialitate arata ca respiratul doar prin nasa dreapta are capacitatea de a ne energiza organismul, tehnicile acestea de respiratie avand de altfel o lunga istorie, fiind folosite in medicina ayurvedica si la practicile yoga.

2. Incalzeste-te
Fie ca iti mai pui o haina pe tine, ca te invelesti sau chiar dai drumul la o sursa de caldura, toate cercetarile arata ca oamenii obisnuiesc sa manance mai putin cand temperatura corpului creste chiar si foarte foarte putin.

3. Inspira foarte adanc si rar
Tot o tehnica de a stavilit pofta de mancare pe fond nervos consta in a respira foarte adanc si rar. Acest tip de respiratie induce tot o stare de relaxare in organism, oxigeneaza mai bine creierul, iar cu cat creierul este mai bine oxigenat si cu cat suntem mai relaxati cu atat ne imbunatatim capacitatea de a lua decizii pe argumente rationale. Asadar, nu vom mai actiona impulsiv prin a manca tot ce ne iese in cale.

4. Mananca o clementina
In loc sa dai iama in ciocolata, mananca o clementina cand simti ca doar asa o sa faci fata acelui moment stresant. De ce o clementina? Pentru ca, pentru a o manca, trebuie mai intai sa o decojim. Orice “lucru manual” prin care se emana si un miros placut induce organismului o stare de calm, asadar reduci riscul de a manca pe fond nervos.

5. Mananca cu cealalta mana
Daca esti dreptace, mananca cu mana stanga. Daca esti stangace, mananca cu dreapta. Tocmai pentru ca nu ne este usor sa mancam cu mana “non-dominanta” ne vom concentra mai cu atentie asupra a ceea ce facem, deci nu vom manca in nestire. Totodata, vom manca si mai lent, iar cu cat mancam mai lent, cu atat ingeram mai putin mancare pana la instalarea senzatiei de satietate. Unele studii recente au demonstrat ca daca mananci cu mana “non-dominanta” ingerezi cu aproximativ 30% mai putina mancare (si mai putine calorii) decat daca ai lua pranzul, spre exemplu, cu mana pe care o folosesti de regula in mai toate activitatile zilnice.

6. Fa-ti un ritual de relaxare
Cand ajungi acasa dupa o zi obositoare, urmeaza un “ritual” creat chiar de tine care te relaxeaza. In primul rand, descalta-te, spala-te si schimba-te in haine comode, stai de vorba cu familia, cu partenerul, alinta-ti animalul de companie, pune o muzica relaxanta in surdina. Orice ar fi, fa tot posibilul sa te relaxezi treptat, dar de cum ai patruns pe usa casei tale. In felul acesta, cand te vei aseza la masa, nu vei risca sa mananci impulsiv, adica mult si repede pe fond nervos.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *