Search for content, post, videos

Mancaruri de vara care te ingrasa

Vara este considerata anotimpul mancarurilor usoare, pentru ca abunda in legume si fructe. Dar vara aduce cu sine si o multime de tentatii culinare si de momente de rasfat cu alimente care te pot ingrasa.

 

Gratarele de vara, petrecutul pana tarziu in oras, mersul la meciuri, la cinematografe in aer liber presupun atat voie buna, cat si tentatii culinare care te pot muta acul cantarului, la final de vara, catre cifre mai mari decat indicau la inceputul sezonului estival.

 

Gratarele

 

Vara este sezonul gratarelor! In timp ce pieptul, copanelele sau pulpele superioare la gratar sunt chiar recomandate si in curele de slabire, daramite in cele de mentinere a greutatii corporale, aceste nu sunt singurele carnuri care se mananca la gratarele in aer liber. Aici gasim adesea porc, mici si carnacior. Aceste produse din carne, chiar si facute pe gratar si nu prajite in ulei contin grasimi de care organismul nostru nu are nevoie si care, mai mult, ne pot ingrasa. Este suficient sa avem cate un gratar la final de saptamana ca spre sfarsitul verii sa nu ne mai incapa pantalonii de toamna.

 

Salatele cu maioneza

 

Salatele din feluritele legume disponibile acum pe piata sunt exceptionale vara, dar doar daca nu contin maioneza. Rosia, castravetele, salata verde, telina, morvocul si altele nu trebuie amestecate cu maioneza daca nu vrem sa ne ingrasam. Iata o alternativa buna pentru cei care prefera, totusi, salatele cu dressing. Faceti o salata cu telina si morcov, ambele fierte si maruntite, si adaugati iaurt in loc de maioneza. Amestecati si apoi presarati cu marar. Este o optiune mult mai sanatoasa si mai usoara. Poate fi mancata si asa simplu, cu lingurita, dar si cu doua felii de paine neagra (trei cel mult) sau cu felii de paine Wassa.

 

Cocktailurile inghetate cu fructe

 

Doar pentru ca se presupune ca au fructe nu inseamna ca nu ingrasa. O pinacolada poate contine, in functie de cum e preparata si cat de mare este, intre 250 si 490 de calorii, iar un Long Island Iced Tea poate avea si 500 de calorii. Doar pentru ca are fructe sau ceai nu inseamna ca nu este caloric consistenta bautura respectiva. Tineti cont ca aceste cocktailuri au si alcool in ele, iar alcoolul are calorii destul de multe. Totodata, cele dulci contin, fara doar si poate, zahar sau indulcitor artificial. La fel este si cazul bauturilor fara alcool pe baza de fructe. Adevarul este ca ele sunt facute mai mult din concentrat de fructe, cu apa minerala, eventual aromatizanti si zahar sau indulcitori. Intr-adevar, umbrelutele si gheata multa din pahar este incantatoare pe vreme foarte calda, dar la final de vara va puteti trezi cu cateva kilograme in plus. Mai bine ca invatati sa consumati bauturi alcoolice seci, precum vinul, sau sa comandati fresuri de fructe doar in locurile in care stiti sigur, poate chiar vedeti, ca le prepara doar din fructe. In rest, beti apa!

 

Racoritoarele

 

Nu exista bautura racoritoare care sa nu ingrasa. Chiar daca scrie pe eticheta ca are zero calorii, faptul ca are un gust dulce inseamna clar ca acea bautura contina un indulcitor artificial care actioneaza uneori chiar mai rau decat zaharul. Indulcitorii artificial reusesc sa pacaleasca astfel creierul incat acesta, in timp, sa ceara un aport tot mai mare de dulce, in lipsa lui intrand intr-un fel de sevraj. De aceea exista dependenta de anumite bauturi racoritoare. Astfel ca, invariabil, vei consuma mai mult dulce cu cat mananci mai mult dulce, motiv pentru care te supui riscului de ingrasare. Totodata, trebuie sa ai mare grija cu bauturile reci pe baza de cafea, de tipul icecoffee-urilor. Sunt o multime de sortimente pe piata si multe dintre ele depasesc, intr-un singur pahar, 130 de calorii. Unele pot contine chiar si 400 de calorii daca, pe langa cafea, contin si lapte, si frisca, si topping de ciocolata, caramel etc si choco-sticksul de décor. Din acest motiv, ori beti ceai cald facut atunci, ori ceai facut acasa si racit in frigider, sau va rezumati la cafea simpla, apa plata sau minerala sau fresh de fructe natural atunci cand iesiti in oras.

 

 

Dressingurile si toppingurile de salata

 

Salata este echivalentul unei mese sanatoase, dar nu si cand are dressing de maioneza si ati cerut si topping de branza, cascaval, bacon, eventual chiar prajit. Este bine sa ai optiuni atunci cand comanzi, dar incearca intotdeauna sa iei varianta cea mai simpla de salata, fara adaugiri ulterioare. Fa acelasi lucru si acasa. Mai bine un bol imens de leguma si cateva fasii de piept de pui la gratar, decat si branza, cascaval, maioneza, ou sau bacon.

 

Snacksurile

 

Nu poti merge la film, mai ales daca este si in aer liber, fara sa-ti faci stocuri de snacksuri, precum floricele, nachos cu tot felul de toppinguri si suc. Dar stiai ca o portie de nachos cu crema de branza (adica exact cat cutiuta de carton pe care o cumperi la film) contine 692 de calorii din 38 de grame de grasime?! Totodata, o punga mare de floricele are pana la 550 de calorii si 31 de grame de grasime? Mai bine iti iei un mar si o banana cu tine daca vrei sa mananci neaparat, iar daca nu te poti abtine de la snacksuri, atunci alege macar portiile mici.

 

Vara cresc ocaziile in care poti manca astfel de alimente, motiv pentru care toamna de poate prinde cu cateva kilograme in plus decat ai intrat in sezonul estival.  

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *