Search for content, post, videos

Legatura dintre dieta si odihna

Odihna este foarte importanta atunci cand te decizi sa urmezi o dieta. Iata legatura stransa dintre cele doua si de ce este foarte important sa mearga mana-n mana.

1. Daca mananci prea mult sau prea putin nu vei avea un somn odihnitor.
O gustare usoara inainte de culcare te poate ajuta sa dormi mai bine, insa prea multa mancare iti poate cauza un disconfort intestinal care te va tine treaza.

2. Alcoolul este o sabie cu doua taisuri.
Cantitatile mici de alcool te pot ajuta sa adormi mai repede, insa pe masura ce corpul metabolizeaza alcoolul, somnul se poate fragmenta. Acesta inrautateste insomnia si te poate deshidrata, fapt care te face sa te simti obosita urmatoarea zi.

3. Cafeina iti poate deranja somnul.
Pentru unii oameni, orice mancare sau bautura cu cafeina iti poate deranja somnul. Daca esti sensibila la cafeina, evit-o dupa amiaza si seara.

4. Renunta la grasimi.
Daca ai o masa bogata in grasimi seara, somnul tau va fi deranjat.

5. Nu manca noaptea tarziu.
Cei care sufera de arsuri stomacale sau reflux gastroesofagian trebuie sa evite mesele tarzii si bogate care intarzie golirea stomacului. Cand stai intinsa in pat cu burta plina, acidul gastric urca in esofag, cauzand arsuri stomacale care iti intrerup somnul.

6. Consumarea bauturilor inainte de culcare iti poate cauza probleme.
Evita lichidele dupa cina pentru a reduce nevoia de a merge la baie in timpul noptii.

7. Laptele si mierea te ajuta sa adormi mai repede.
Laptele contine triptofan, un amino acid esential care te adoarme. De asemenea, creste cantitatea de serotonina, un sedativ natural, in creier. Mierea contine carbohidrati care faciliteaza intrarea triptofanului in creier.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *