Search for content, post, videos

La ce trebuie sa renunti de tot daca vrei sa slabesti si sa-ti mentii greutatea

A slabi este, deseori, mai usor decat a-ti mentine greutatea corporala dorita, efectul Yo-yo, cel de ingrasare rapida dupa o cura de slabire, afectand numeroase persoanje care s-au chinuit pentru a obtine silueta dorita.

 

Ingrasarea dupa o cura de slabire este cauzata, insa, de propriile greseli. Cei care au impresia ca au voie sa se infrupte din castroane cu cartofi prajiti si din dulciuri de cateva ori pe saptamana doar pentru ca au reusit sa slabeasca exact cat au dorit se insala amarnic si o descopera pe propria piele, cand acul cantarului indica un numar de kilograme mai mare decat ar fi dorit.

 

Persoanele care au ajuns la greutatea corporala ideala si vor sa-si mentina silueta mult dorita trebuie, inainte de toate, sa nu revina la stilul de viata din cauza caruia se ingrasasera in trebuit. Doar adoptarea unui stil alimentar si de viata sanatos poate mentine silueta pe termen lung. Dar ce presupune acest lucru, de fapt? In primul rand, evitand greselile din trecut care au dus la ingrasare.

 

Iata sase obiceiuri proaste la care persoanele care au reusit sa slabeasca trebuie sa renunte de tot daca vor sa-si mentina silueta obtinuta dupa slabit!

 

Interzicerea anumitor alimente

 

Niciun om nu poate trai cu interdictii alimentare fara sa dea iama, ocazional, in acele produse interzise. Presiunea psihica generata de “Nu am voie sa mananc X” ne accentueaza poftele tocmai pentru alimentele pe care, teoretic, nu am avea voie sa le consumam.

 

Dupa obtinerea siluetei dorite, trebuie sa ne permitem si consumul acelor alimente “interzise”, dar, bineinteles, in cantitati moderate. Daca poftim la pizza, putem manca o singura felie de pizza pe saptamana. Daca ne plac croissanturile cu ciocolata, putem consuma unul pe saptamana ca sa ne satisfacem pofta. Oricum ar fi, nu trebuie sa le excludem din regimul nostru alimentar. Totusi, trebuie sa avem grija sa nu consumam zilnic un aliment “interzis”, ci doar o data pe saptamana sa ne dam voie sa mancam “ceva bun” si, evident, in cantitati moderate.

 

Practic, daca dorim sa ne mentinem silueta pentru care am muncit din greu, trebuie sa renuntam la ideea ca NU avem voie sub nicio forma sa consumam anumite produse alimentare.

 

Somnul insuficient

 

Exista o stransa legatura intre somnul insuficient si riscul de ingrasare. Practic, cu cat suntem mai obositi, cu atat creste riscul sa mancam mai mult cantitativ si mai prost calitativ. Asadar, odata obtinuta silueta dorita, nu trebuie sa ne neglijam programul de odihna. Somnul trebuie sa fie ceva sfant. Daca ne odihnim suficient, macar opt ore pe noapte, atunci riscul de a aparitiei poftelor alimentare scade semnificativ.

 

Dietele drastice

 

Sa spunem ca am ajuns la greutatea corporala ideala, dar stim ca urmeaza sa participam la un eveniment care presupune consumul unor alimente “interzise” si in cantitati mari. Sau poate vin sarbatorile de iarna sau ziua cuiva foarte drag care va face un adevarat festin invitatilor.

 

Unele persoane care stiu ca-i asteapta astfel de evenimente tin regimuri drastice de slabit inainte si/sau dupa acel eveniment sperand ca astfel toate delicatesele consumate atunci nu se vor vedea pe cantar. Insa tocmai dietele drastice predispun la ingrasare din cauza faptului ca agreseaza organismul. Nu poti sa-ti supui corpul la infometare doua saptamani si apoi sa-i oferi hrana intr-o singura zi cat pentru o saptamana intreaga!

 

Din acest motiv cei care vor sa-ti mentina greutatea corporala dupa slabit nu trebuie sa se mai supuna unor diete drastice. Chiar daca au ocazia de a consuma cantitativ mult la anumite ocazii, sa se rezume la a manca, pur si simplu, mai putin. In loc de patru sarmale sa manance doar doua, in loc sa manance o felie intreaga de tort sa ia doar o lingurita si asa mai departe. Consumul moderat este cheia succesului in mentinerea siluetei perfecte.

 

Consumul de alcool haotic

 

Bauturile alcoolice contin calorii goale. Asadar, nu au niciun aport nutritiv, dar abunda in calorii care, intr-un final, cresc depozitele de grasime. Totodata, alcool diminueaza inhibitiile motiv pentru care ne predispune la un comportament nesabuit, inclusiv din perspectiva alimentara.

Pentru a ne mentine silueta, nu trebuie sa consumam in mod haotic alcool. Asadar, nu trebuie sa ne supunem la zile, saptamani sau luni de abstinenta pentru ca, mai apoi, intr-o singura seara sa bem alcool pana la inconstienta. Consumul moderat de bauturi alcoolice si intotdeauna dupa ce am mancat ceva, asadar nu pe stomacul gol, este recomandat pentru mentinerea siluetei.

 

Saritul peste mese

 

Mic dejun, pranz si o cina luata relativ devreme, cel putin cu patru-cinci ore inainte de culcare. Aceste trei mese trebuie sa fie litera de lege pentru persoanele care au reusit sa slabeasca si care vor sa-si mentina greutatea corporala.

 

Saritul peste mese este una dintre cauzele ingrasatului, motiv pentru care atat pentru silueta, cat si pentru sanatate trebuie sa renuntam la el!

 

Consumul de alimente fara grasimi

 

Toti nutritionisti descurajeaza consumul de produse degresate sau fara grasimi. Motivul? Desi continutul de lipide este scazut, aceste produse contin aditivi si zahar artificial pentru mentinerea gustului. Grasimile in sine nu sunt daunatoare organismului atata timp cat nu sunt consumate in exces. Mai bine mananci o felie mica de branza de oaie decat un castron de branza degresata.

 

Versiunile degresate ale alimentelor contin si mai putin nutrienti decat versiunile clasice. Mai ales in cazul branzeturilor degresate, exista riscul ca organismul sa nu mai poata absorbi vitamine esentiale precum A si D sau calciu daca i se ofera doar produse degresate sau chiar “fat free”.

 

Asadar, persoanele care vor sa-si mentina greutatea corporala ar trebui sa renunte de tot la produsele degresate sau fara grasimi si sa opteze pentru versiunile lor clasice, consumate in cantitati mici.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *