Search for content, post, videos

Greseli alimentare de Sarbatori: cele mai proaste alegeri pe care le facem in decembrie

Din dorinta de a arata cat mai bine si, mai ales, sa nu ne ingrasam de sarbatori, multi dintre noi facem greseli alimentare in luna decembrie.

 

1. Saritul peste mese

 

Saritul peste mese inainte de o cina sau un pranz copios este una dintre greselile fundamentale pe care le comitem in decembrie. Doar pentru ca ai, seara, o masa in familie, unde stii sigur ca esti asteptat cu friptura si sarmale, nu inseamna ca nu trebuie sa mananci nimic pana in momentul cinei in familie. Nu „salvezi” calorii nemancand dimineata si la pranz, pentru ca mai apoi sa te poti delecta cu bunataturi traditionale de sarbatori. Tot ceea ce faci, de fapt, este sa-ti incetinesti metabolismul, sa-ti pui organismul „in garda”, care – in momentul in care va primi de mancare – va depozita absolut tot pentru a se „pregati” pentru alte posibile privatiuni ca cea de dinainte de masa copioasa. Astfel ca, chiar si mancand o singura data pe zi, poti sa te ingrasi, caci organismul invata sa consume mult mai putin calorii si depoziteaza pentru alte „perioade negre”. Acesta este un mecanism de supravietuire al organismului pe care il avem din vremuri stravechi, cand hrana nu era la indemana ca in zilele noastre si puteai trece chiar zile fara ca omul sa manance.

 

2. Neglijatul caloriilor „sanatoase”

 

Nu are rost sa renunti la garnitura de legume la cuptor doar ca sa mananci doua felii de friptura in loc de una. O alegere nesanatoasa va fi intotdeauna in detrimentul propriului organism si al siluetei, comparativ cu o alegere sanatoasa. Totodata, nu te feri de „rontaieli” precum migdale sau alune de padure (neprajite) sau de humus. Intr-adevar, acestea contin multe calorii, dar sunt calorii „sanatoase” caci ofera organismului nutrienti de calitate care-l ajuta la buna functionare. La o masa de sarbatori poti manca absolut tot ce este pe masa, dar in cantitati mici. Pune-ti o singura lingura de salata de boeuf (poate chiar o lingurita), ia doua sarmale in loc de cinci, alege bucata mica de friptura, in schimb asigura-te ca iti pui multa salata in farfuria. Cat mai multa salata. Mananca incep, ia-ti timp sa mesteci fiecare imbucatura daca nu vrei sa-ti pice greu.

 

3. Excesul de alcool

 

Sarbatorile nu se pot face fara un pahar de vin fiert, chiar tuica fiarta, dar si alte tipuri de alcool. Un pahar dintr-o bautura alcoolica nu face rau nimanui si este o cale exceptionala de a te destinde. Dar de sarbatori aproape toti depasim ne depasim limitele. Iar starea de ebrietate si mahmureala nu sunt atat de greu de indepartat pe cat sunt kilogramele in plus pus de la caloriile din alcool. Caci toate bauturile alcoolice contin multe calorii pe care le aducem in organism pe langa cele din produsele alimentare si din preparatele culinare.

 

4. Nu presupune ca daca sa faci un work-out mai intens o sa arzi toate caloriile de la masa

 

Exercitiile fizice regulate sunt un mod exceptional de gestionare a excesului caloric de sarbatori, dar exista o linie fina intre a face sport pentru a te mentine si a face sport sperand ca dai jos tot ce ai mancat la mama acasa. Nu poti manca friptura, ciorba, sarmale, prajituri, cozonac, sa bei patru pahare de vin si sa presupui ca doua ore intense de sala te vor scapa de surplusul caloric ingerat! O singura bucata de prajitura cu crema poate avea 300 de calorii, iar pentru a arde acea singura bucata de prajitura cu crema ar trebui sa alergi pe banda, fara oprire, timp de 40 de minute. Si tine cont! Acelei bucati de prajitura cu crema i se adauga multe altele.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *