Search for content, post, videos

Ela Craciun iti spune ce alimente ar trebui sa consumi in timpul sarcinii

Ela Craciun, care se pregateste sa devina mama pentru a treia oara, a vorbit despre importanta alimentatiei in sarcina si, mai mult de atat, a dezvaluit, pe blogul personal, ce alimente ar trebui sa incluzi in dieta zilnica daca vei aduce pe lume un copil in curand.

Avocado

Avocado contine acizi grasi omega-3 sanatosi care sunt foarte buni pentru dezvoltarea creierului copilului. Continand aproape 20 de vitamine si minerale, consumul regulat de avocado tine sub control tensiunea arteriala. Este benefic pentru sanatatea ochilor datorita luteinei care se gaseste in el, este foarte important in timpul sarcinii pentru reparatii celulare, iar datorita votaminei B previne sansele de infectie si boli.

Bananele

Bananele sunt foarte bogate in carbohidrati. Astfel, nu te vei simti slabita, iar corpul tau va primi o cantitate suficienta de energie. Sunt totodata foarte bune de fibre reducand sansele de probleme gastro-intestinale. Continutul ridicat de potasiu din banane contribuie si la functionarea inimii.

Broccoli

Broccoli ajuta la producerea de enzime. Acestea, la randul lor, ajuta la protejarea vaselor de sange ale inimii si la reducerea moleculelor care dauneaza inimii. Este un aliment foarte bun pentru sanatatea ochilor si are potentialul de a elimina orice urme de poluanti din aer din corpul tau.

Caisele uscate

Fiind o extraordinara sursa de fibre, caisele uscate imbunatatesc sistemul digestiv. Totodata contin potasiu si fier, prevenind astfel problemele arteriale si anemia in timpul sarcinii. Proprietatile lor antioxidante sunt foarte importante pentru cresterea corecta a celulelor si functionarea eficienta a sistemului imunitar.

Cartofii dulci

Cartofii dulci contin o cantitate mare de beta-caroten. Acest antioxidant ajuta la protejarea impotriva astmului si a bolilor de inima si poate intarzia imbatranirea. Fibrele din cartofii dulci vor tine sub control nivelurile de glucoza si vor ajuta la buna functionare a intestinelor si a digestiei.

Cereale integrale

Cerealele integrale contin fibre care ajuta la buna functionare a intestinelor si se numara printre cele mai importante alimente pe care le poti manca in timpul sarcinii. Consumul de cereale integrale va reduce nivelul de colesterol din sange si va diminua riscul de boli cardiace, obezitate si chiar diabet. Contin vitaminele B precum niacinul, tiamina si riboflavina, care ajuta organismul sa consume proteina si sa elibereze energie.

Fasolea

Fasolea contine antioxidanti precum beta-carotenul si vitamina A. In plus, contine si mineralul numit mangan care ajuta direct sanatatea inimii. Acizii grasi omega-3 din fasole sunt si ei foarte buni pentru inima ta. Carotenoidul si flavonoidul din fasole prezinta beneficii antiinflamatorii.

Fructele de padure

Fructele de padure sunt o sursa excelenta de carbohidrati, vitamina C si fibre. Carbohidratii iti vor oferi suficienta energie pentru a te ajuta sa ramai cat mai activa in timpul sarcinii, continutul de fibre va ajuta sistemul intestinal, iar pigmentii de culoare gasiti in fructele de padure, cum ar fi albastru, rosu si purpuriu, sunt antioxidanti puternici. Acestea ajuta la reducerea riscului de aparitie a anumitor forme de cancer, la imbunatatirea starii de sanatate a tractului urinar, la imbatranirea sanatoasa si la sprijinirea functiei de memorie.

Iaurt

Iaurtul contine bacterii bune, cunoscute sub numele de probiotice. Acestea te pot ajuta cu sistemul imunitar si sa imbunatatesti sanatatea tractului digestiv. Contine proteine animale, calciu, potasiu, vitaminele B12 si B2 si magneziu.

Ouale

Vitamina A din oua este buna pentru sistemul imunitar si pentru ochi. Vitamina B2 din oua ajuta metabolismul si este benefica pentru sistemul imunitar, sistemul nervos si celulele rosii din sange. Vitamina E este buna pentru sistemul nervos si mentine muschii sanatosi. Acidul folic din oua ajuta la formarea sangelui si tesutului in timpul sarcinii. Biotina gasita in oua este foarte buna pentru sistemul imunitar. Vitamina D prezenta in oua pastreaza oasele sanatoase si ajuta organismul sa absoarba calciul.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *