Search for content, post, videos

Din ce surse vegetariene poti obtine proteinele necesare

Potrivit unor noi studii, daca te bazezi in dieta doar pe proteinele de origine animala, te poti ingrasa.

Cel mai bine e insa sa alternezi sursele din care iti poti lua aceste proteine iar lumea vegetala ne ofera suficiente alegeri.

Avem nevoie de proteine pentru a supravietui insa trebuie sa uitam inainte si de preconceptiile obisnuite cum ca nu le putem lua decat din carne si grasimi animale.

Fals. Bazandu-ne doar pe carne rosie de exemplu, putem dezvolta in timp probleme cu vederea sau afectiuni ale colonului.

1. Soia

Cu 28 de grame de proteine la cantitatea de soia care ar incape intr-o singura cana, aceasta legume reprezinta una dintre cele mai bune solutii de a evita carnea. Spre exemplu, o bucata de friptura de 100 de grame contine aceeasi cantitate de proteine. Soia se poate gati in multe feluri in functie de preferinte si din ce in ce mai multa lume o alege ca inlocuitor atunci cand dintr-un motiv sau altul nu consuma carne

2. Quinoa

Quinoa, un tip de cereala specifica Americii de Sud dar care devine din ce in ce mai popular si in restul lumii contine cele mai multe proteine din categoria sa de plante (10 grame la cantitatea unei cani). Ea poate fi consumata in loc de orez ori in combinatie cu fructe uscate constituind un mic dejun perfect.

3. Leguminoasele

In vreme ce soia este cea mai bogata in proteine, alte leguminoase pe care le cunoastem si folosim in mod curent (fasole alba, fasole neagra, naut, linte, si alte leguminoase cu pastai) sunt cel putin imediat in spatele ei in materie de proteine. Continutul acestora variaza intre 14 si 19 grame la cantitatea unei cani.

4.Legumele verzi

Legumele verzi nu sunt la fel de bogate in proteine precum leguminoasele si cerealele integrale dar, chiar si asa, poti beneficia de o cantitate suficienta si prin intermediul lor, in cazul in care ai ales o dieta care sa le includa. Spanacul si alte legume cu frunze verzi de exemplu contine aproximativ 5 grame de proteine la o cana in vreme ce broccoli sau asparagus contin cate 6 grame de proteine la aceeasi cantitate. Anghinarea contine si ea aproximativ 4 grame de proteine pe cana.

5. Ciupercile

Sunt ieftine, se gasesc peste tot si aproape tot anul, sunt delicioase daca le stii gati si pot fi folosite ca fel intreg sau doar ca garnitura in functie de preferinta, fierte, prajite sau crude. Alaturi de legume si verdeturi, poti completa o masa cu un sote de ciuperci. O singura canita din cele mai comune ciuperci poate fi echivalata cu 3 grame de proteine ceea ce nu e deloc putin pentru niste plante atat de banale si usor de gatit.

6. Arahide

De altfel toate fructele din familia de nucifere (nuci, alune, arahide, fistic, migdale etc.) contin cantitati considerabile de proteine. Din fericire, arahidele, care sunt si dintre cele mai gustoase, contin si cea mai mare cantitate dintre toate. Concret, un pachet de 100 de grame de arahide contine nu mai putin de 27,5 grame de proteine. Un sfert din acest pachet luat ca si gustare seara dupa cina, echivaleaza cu un peste intreg consumat la o singura masa.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *