Search for content, post, videos

Dieta Montignac

Dieta Montignac a fost foarte populara in anii ”90 in Europa. Alimentele sunt impartite in 4 categorii: carbohidrati, lipide (incluzand grasimi si carne), carbohidrati-lipide (ca de exemplu nuci) si fibre (legume).

Dieta Montignac este o dieta ce a fost foarte populara in anii 1990 in Europa. Alimentele dietei montignac sunt impartite in 4 categorii: carbohidrati, lipide(incluzand grasimi si carne), carbohidrati-lipide(ca de exemplu nuci) si fibre(legume).
 Carbohidratii cu index glicemic ridicat(IG) sunt denumiti carbohidrati negativi, iar dieta montignac recomanda ca acesti carbohidrati negativi sa nu fie consumati in combinatie cu lipide, intrucat incurajeaza depunderea excesului de grasime din alimente.

 

Per ansamblu, dieta montignac este un concept nutritional menit sa-i ajute mai ales pe cei care vor sa slabeasca eficient, dar de asemenea ajuta la prevenirea unor boli, cum ar fi diabetul sau problemele cu inima. Aceasta metoda nu incurajeaza infometarea si se bazeaza pe alegerea unor combinatii de alimente sanatoase si care sa ajute la pierderea kilogramelor in plus.

 

montignacRegulile dietei Montignac:
 -Carbohidratii pozitivi(cu continut scazut de IgG) se consuma ca atare. Zaharul, glucoza, cartofii etc ar trebui evitati.
-Grasimile si carbohidratii nu trebuie sa fie consumati la aceeasi masa. Cand mananci grasime la o masa, asteapta 4 inainte de a consuma carbohidrati(3 ore daca ai mancat carbohidrati si vrei sa mananci grasimi).
-Alcoolul trebuie consumat in cantitati cat mai mici, fiind permis doar un pahar cu vin sau o bere la masa.
-Se recomanda consumul de cat mai multe fibre.
-Cofeina trebuie si ea redusa la un nivel cat mai mic.
-Mananca la intrevale de timp regulate, 3 mese pe zi sunt obligatorii, iar gustarile dintre mese ar trebuie evitate. De asemenea, este interzis sa mananci seara tarziu.
-Fructele nu constituie o masa in sine. Ele ar trebui mancate separat, ca o gustare intre mese.
-Foloseste ulei de masline pentru gatit.
-Fa miscare.

 

Principiul dietei Montignac este formularea a doua planuri de dieta: primul pentru slabit, al doilea pentru a preveni sa pui la loc kilogramele pe care le-ai dat jos dupa ce termini dieta. In prima faza, pancreasul se va detoxifica, deci toleranta la glucoza va creste si excesul de insulina va fi diminuat. Aceasta faza dureaza 2 luni. A doua faza te ajuta sa te mentii in forma fara sa pui la loc kilogramele pe care le-ai dat jos.
Se recomanda sa consumi cat mai multe fibre si alimente cu consum scazut de GI. Bucataria frantuzeasca a servit ca inspiratie pentru acest plan de dieta, asadar consumul de ciocolata si branza este permis in cantitati mici.

Beneficiile dietei Montignac:

-Consumul de alimente cu continut scazut de grasime are numeroase beneficii pentru sanatate, mai ales pentru cei care sufera de diabet sau alte boli.
-Reduce riscul de a te imbolnavi de diabet si boli de inima,
-Permite celor care urmeaza aceasta dieta sa manance orice poftesc si nu interzice niciun aliment cu desavarsire.
-Aceasta dieta isi face efectul intr-un timp mai lung, dar este mult mai eficienta decat orice alta dieta.
-Dieta include multe fibre, ceea ce ajuta la pierderea greutatii in plus.

 


Exemplu de program pentru o zi

Micul dejun:

 – Fructe
 – Paine integrala cu margarina fara grasimi
 – Cafea decafeinizata
 – Lapte degresat

Pranz:

 – Avocado cu sos vinegreta
 – Friptura cu fasole pastai
 – Branza
 – Apa plata

Cina:

 – Salata sau supa de legume, fara glucide (crutoane sau taitei)
 – Omleta cu ciuperci
 – Salata de verdeturi
 – Branza fara grasime sau iaurt degresat

VEZI SI

Dieta cu rosii

Dieta cu ierburi aromatice

Dieta cu supa

 

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *