Search for content, post, videos

Slabeste vazand cu ochii cu dieta in functie de culoarea alimentelor

De-a lungul timpului, pictorii ne-au oferit imagini pline de culoare cu fructe si legume in diferite ipostaze. A venit randul televiziunilor sa o faca, prin intermediul reclamelor sau a filmelor.

Aceasta paleta de culori insa, poate reprezenta ceva mai mult decat un stimul pozitiv pentru ochi si evident, mai mult decat un stimul pentru papilele gustative. Fiecare culoare reprezinta un carotenoid diferit, un tip de element fitochimic care nu aduce decat beneficii pentru sanatatea noastra. Ei bine, cu totii stim ca legumele si fructele sunt bune pentru a ne mentine sanatosi dar, si mai important este ca va putem oferi acum o lista bazata pe culori, si pe efectele acestora asupra sanatatii trupului:

   Rosu

   Fructele si legumele rosii precum capsunile, strugurii rosii, tomatele si sfecla rosie imbunatatesc circulatia sanguina la nivelul inimii si ne protejeaza de diferite boli degenerative precum Alzheimer, una dintre cele mai intalnite si mai devastatoare astfel de boli de care am putea suferi la batranete.

   Alb 

   Fructele si legumele albe sau cu tenta mai deschisa la culoare precum bananele, ceapa sau ciupercile, vor ajuta de asemenea la mentinerea sanatati inimii si a colesterolului bun la un nivel optim.

   Verde

   Legumele si fructele verzi precum kiwi, perele, broccoli sau mazarea ne vor ajuta sa ne pastram oasele si dintii puternici si vor ajuta de asemenea la sanatatea uneia dintre cele mai importante aptitudini: vazul.

   Galben

   Fructele si legumele de culoare galbena sau oranj precum mango, morcovi, ananas sau dovleac vor ajuta la imbunatatirea sistemului iminatar dar si la mentinerea sanatati inimii si ochilor. 

   Albastru

   Albastrul si purpuriul, prezent in mure, vinete, varza, poate fi asociat cu protectia memoriei si pastrarea sanatatii la nivelul cailor urinare.

     Pentru ca fiecare carotenoid are de oferit beneficii diferite in functie de culoarea sa, este bine sa variem aceasta paleta multicolora cat mai mult posibil, pentru a ne asigura ca hranindu-ne zilnic cu fructe si legume, reusim sa acumulam saptamanal toate elementele pozitive pe care acestea le aduc sanatatii noastre. Spre exemplu, putem sa ne pregatim o salata tropicala din mango, banane si kiwi sau o salata de legume cu spanac, tomate si ciuperci. Ne vom folosi intotdeauna de acest ghid al culorilor: cu cat mai vibranta salata preparata, cu atat mai bogata in vitamine.

Alte diete: Dieta cu lichide, Dieta cu cereale, Dieta cu morcovi

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *