Search for content, post, videos

Dieta disociata. Riscuri, cat te ajuta sa slabesti, tipuri si principii

Dieta disociata nu este un concept chiar atat de nou, ideea aparand cu mai bine de 30 de ani in urma. Este prezenta insa din ce in ce mai des in paginile revistelor de profil si prezentata ca un miracol absolut.

Sunt multe metode pentru a tine o dieta disociata dar, cele mai multe se bazeaza pe o singura idee de baza: separarea diferitelor grupe de mancare.

Principiile si bazele dietei disociate
In principiu, dieta disociata se bazeaza in primul rand pe consumul de carbohidrati de diferite tipuri, precum zaharurile si lipidele, nutritive care absorbite separat in organism dispar fiind eliminate usor, chiar si atunci cand facem exces de ele. Tratamentul permite astfel ingerarea unei cantitai mari de hrana cu conditia ca acestea sa fie asimilate separat si nu in cadrul aceleasi mese sau in aceeasi zi. Iata cateva tipuri de astfel de diete:

Dieta disociata pe parcursul unei saptamani
Timp de 6 zile, consumati zilnic o singura categorie de alimente: lactate, carne, peste, oua, legume verzi, fructe. In cea de-a saptea zi, libertatea este totala, putand manca absolut orice.

Dieta disociata pentru o zi
Produse lactate la micul dejun, carne sau peste la dejun, fructe sau legume la masa de cina.

Avantajele dietei disociate
Dieta de acest fel este extrem de eficace tocmai datorita monotoniei la care te supune. Sa mananci doar pui sau fasole verde pe durata unei singure zile nu este cu siguranta cel mai apetisant lucru posibil. De aceea insa, mancam mai putin, gatim mai putin, ingeram mai putine grasimi, caloriile se imputineaza si ele, la fel scazand si greutatea.

Dezavantajele dietei disociate
Ca orice lucru bun si plin de avataje, si dieta disociata are cateva dezavantaje. De exemplu, atunci cand este aplicata pe parcursul unei intergi saptamani, sa mananci o singura grupa de alimente pe zi poate fi extrem de plictisitor si de multe ori uitam de regimul la care ne-am angajat sau, pur si simplu este foarte greu de urmat.

Pe de alta parte, fie ca urmam dieta de o zi sau cea saptamanala, aceasta ne complica viata sociala cu exceptia cazurilor in care nu iesim in oras sau lucram intr-un birou in care putem sa ne ducem linistite mancarea cu noi. Mai mult, daca vrei sa iesi la cina cu partenerul sau prietenii, tentatia poate fi extrem de mare de a le „fura” din farfurie si astfel, de a incalca regimul ales.

Riscurile dietei disociate
Ca urmare a acestei diete pot aparea si unele probleme de asimilare ale vitaminelor si altor substante necesare organismului. Hranindu-te zilnic cu alta grupa de alimente, pot aparea deficiente mai ales in cadrul grupurilor de vitamine B si C. Riscul nu este mare daca urmam dieta timp de o saptamana dar, in cazul in care o prelungim, problemele se pot agrava. Mai mult, in acest caz, riscul ingrasarii creste, odata cu reluarea obiceiurilor vechi de a te hrani deci, fiti cu bagare de seama si nu depasiti perioadele alocate dietei.

Grupele de alimente
Grupa A: Cereale integrale, paine, paste fainoase, orez, faina de porumb, cartofi, miere, zahar, gem, jeleuri, fructe fierte, smochine uscate, alune, fructele uscate, legumele din pastai.

Grupa B: Ulei de masline, unt, creme, branza, galbenus de ou, masline, ceapa, morcovi, laptuci, sfecla rosie, spanac, conopida, fasole verde, mazare, telina, usturoi, varza, varza rosie, rosii proaspete, castraveti, ridichi, napi, castane.

Grupa C: Orice fel de carne, peste, orice fel de lapte, albusul de ou, drupe, citrice, pepene, tomate fierte, afine.

Dieta disociata 3 3 3
Este o alta forma a dietei disociate si este asemanatoare dietei disociate clasice in care se mananca doar cate o zi din o grupa de produse. Dieta disociata 3 3 3 presupune consumarea alimentelor din aceiasi grupa cate 3 zile la rand.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *