Search for content, post, videos

Dieta de primavara. Cum sa profitam de sezon pentru a slabi

Trecerea la hainele mai subtiri ne poate dezvalui acele cateva kilograme in plus acumulate pe timpul iernii, insa putem scapa de ele adoptand dieta de primavara.

 

Nu-i de mirare ca multe persoane devin delasatoare in sezonul rece cu silueta si se infrupta din delicatese culinare in mod excesiv. Pana una alta, este si usor sa treci cu vederea kilogramele in plus atunci cand te “refugiezi” in pulovere largi, pufoase si incredibil de comode.

 

Insa, odata cu venirea primaverii, cand incepem sa trecem la haine mai subtiri si scoatem “de la naftalina” tinutele mai golase ne dam repede seama ca n-ar fi trebui sa mancam si carnati, si friptura, si trei felii de tort la aceeasi masa de sarbatoare si nici pungile de chipsuri sau cartofii prajiti in serile geroase petrecute in fata televizorului. Putem, insa, scapa de kilogramele in plus folosindu-ne de atuurile primaverii in materie de alimentatie.

 

Legume fara retinere

 

Daca ne place sa ne ridicam de la masa cu burta plina, ar trebui sa avem grija cu ce ne umplem stomacul, pentru ca aproape toate alimentele si preparatele nu au continut caloric neglijabil. Insa legumele chiar au continut caloric neglijabil, motiv pentru care putem manca din belsug, saturandu-ne, fara a ne face niciun fel de probleme. Asadar, o bucata mica de carne pe gratar sau doua felii de branza slaba pot fi suficiente la o masa daca le insotim cu un bol imens de salata cu de toate, de la ceapa verde la ridichi, la salata, la rosii, la orice leguma poftim.

 

Mai mult, putem sa ne folosim de un mic truc alimentar pentru a scadea aportul de calorii pe zi si a slabi mai usor. Un studiu efectuat de oamenii de stiinta de la Universitatea de stat din Pennsylvania (SUA) a aratat ca persoanele care mananca la primul fel un bol mare de salata isi dimineaza aportul caloric cu 12% la masa. Asadar, incepe masa cu o salata si abia mai apoi treci la alt preparat alimentar. Atentie insa la dressinguri. Nu le cumpara gata facute din supermarket, ci fa-le in casa. Foloseste iaurt in loc de maioneza si atentie la cantitate de ulei pusa in salata. Sosurile de salata la borcan sau la pungute abunda in calorii si in substante conservate si aromatizante.

 

Incepe dimineata cu fulgi de ovaz calzi

 

Fulgii de ovaz incalziti cateva minute in lapte, la foc mic spre mediu, pana cand se umfla usor reprezinta un mic dejun ideal pentru slabit, pentru ca acestia contin cu 20% mai putine calorii decat alte cereale uscate. Pe langa aceasta, faptul ca incepi ziua cu o masa calda iti ajuta organismul sa intre in priza, sa accelereze arderile metabolice, oferind, totodata, o senzatie de satietate prelungita.

 

Ceaiul verde in locul a aproape orice

 

Nimeni nu spune sa renunti la cafeaua de dimineata, insa daca obisnuiesti sa consumi si in timpul zilei preparate pe baza de cafea, care contin lapte, frisca si altele, sau bauturi racoritoare, ar trebui sa renunti la ele si sa le inlocuiesti cu ceai verde. Este energizat si iti scuteste organismul de un numar considerabil de calorii pe care, altfel, le-ai fi luat din sucuri sau din cafelele cu frisca.

 

Ciocolata neagra pentru delectarea papilelor

 

Un patratel de ciocolata neagra concentrata si de calitate, consumat zilnic, este o metoda buna de a-ti stavili pofta de dulce pe termen lung. Unele persoane chiar intampina probleme in a se abtine de la dulciuri in timpul zilei, chiar daca, in mare, au o alimentatie echilibrata. Insa isi pot stabili pofta de dulce mancand zilnic un patratel de ciocolata neagra. Studii medicale au dovedit ca aceasta, consumata in cantitati mici zilnic, contribuie la reducerea riscului de aparitie a bolilor de inima, scade tensiunea arteriala si chiar riscul aparitiei diabetului. Pe langa acestea, ciocolata neagra de calitate este o sursa ideala de magneziu, de fier, de potasiu si creste secretatia serotoninei, hormonului starii de bine, in organism, influentand pozitiv starea de spirit.

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *