Search for content, post, videos

Cum sa-ti tii sub control poftele alimentare toata ziua

Dimineata vrei ceva dulce, iar seara nu te poti abtine de la rontaieli? Exista modalitati prin care poti sa-ti infrangi poftele alimentare pe tot parcursul zilei!

 

Dimineata devreme

 

Vizual si olfactiv, suntem asaltati inca de la prima ora a diminetii. Ne indreptam spre serviciu si suntem practic „imbracati” in miros de covrigi si produse de patiserie care ne fac cu ochiul rau de tot. Poftele apar adesea pe fond vizual si olfactiv. Vedem si, mai ales, mirosim si ni se face pofta. Insa tot asa putem scapa de aceste pofte! Gandeste-te la parfumul partenerului, la mirosul ceaiului preferat sau la moaca animalului tau de companie. Practic, umpleti mintea cu orice iti creeaza placere si care nu presupune, bineinteles, un aport caloric exact in momentele in care simt ca-ti vine sa cedezi in fata mirosurilor culinare care te imbie la prima ora a diminetii.

 

Inainte de pranz

 

Seful tau iti pune in carca un nou proiect cand tu deja nu-ti mai vezi capul de treaba si, pe fondul presiunii, asa-ti vine sa mananci un croissant sau o gogoasa. Acestea sunt poftele care apar pe fond nervos, caci simtim ca ne putem refugia cateva minute in mancare pentru confort emotiona. Insa daca ne lasam infranti de astfel de pofta, si silueta are de suferit, precum si sanatatea pe termen lung. La aceasta ora putem sa consumam ceva, intre trebuie sa fim atenti ce! Un mar, un iaurt, un patratel de ciololata neagra. Indiferent daca stii ca te asteapt o zi de foc la serviciu sau nu, asigura-te ca ai o gustare sanatoasa si de mici dimensiuni, pentru a nu ceda tentatiei si a-ti cumpara un produs nesanatos de tip fast-food sau junk-food.

 

Dupa pranz

 

Pentru a evita poftele de dupa masa, evita sa mananci sau sa bei produse dulci la pranz, chiar daca este vorba de un suc dietetic (si acesta are indulcitori artificiali). De ce? Odata ce oferi organismului tau ceva dulce, el va consuma repede ce i-ai oferit si va cere mai mult dulce. Practic, intri intr-o cascada nefavorabila pentru silueta si pentru sanatate. Asa ca, evita sa consumi dulciuri (solide sau lichide) la pranz.

 

Dupa cina

 

Seara deja vorbim de prioritizare si de control. Indiferent la ce ora luam cina, aici trebuie sa ne impunem control asupra propriului corp pentru a ne infrange poftele culinare. Conteaza, insa, si abordarea! Trebuie sa gandim in termeni de „Nu vreau inghetata” in loc de „Nu pot sa mananc inghetata”. De ce? Sentimentul de control pe care ni-l inducem prin a spune „Nu vreau” este semnificativ mai mare decat „Nu pot” (din ratiuni ce tin de silueta), astfel ca putem sa ne tinem departe cu o mai mare eficienta de diversele tentatii culinare.

 

Inainte de culcare

 

Cu cat te culci mai devreme, cu atat risti mai putin sa cedezi poftelor culinare care, vrem nu vrem, apar dupa ora 20.00 seara caci asa este programat corpul uman. Cu cat bei mai multa apa inainte de a te baga in pat si cu cat te duci la somn mai devreme, fara sa pierzi timpul in fata televizorului sau a calculatorului, cu atat iti scazi riscul de a manca nesabuit. Plus ca te va ajuta enorm o ora sau chiar mai multe de somn in plus, atat pentru starea ta fizica generala, cat si pentru silueta.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *