Search for content, post, videos

Cum sa-ti aranjezi mancarea in bucatarie pentru a manca mai sanatos si mai putin

In lupta impotriva kilogramelor in plus, nu numai mancare este inamicul, ci si bucataria.

Un studiu arata ca amenajarea necorespunzatoare a bucatariei si a frigiderului ne influenteaza alegerile culinare, pentru ca suntem de trei ori mai tentati sa mancam ce vedem in fata ochilor decat ceea ce sta ascuns de noi.

Brian Wansink, profesor in stiinta nutritiei la Universitatea Cornell din New York, sustine ca felul in care ne depozitam alimentele influenteaza alegerile culinare pe care pe facem.

Wansink si echipa sa au analizat peste 100 de bucatarii si au cerut locatarilor sa tina un jurnal amanuntit cu tot ceea ce mananca zilnic. Ulterior, au rearanjat produsele alimentare din bucatariile altor 100 de persoane pentru a vedea care sunt diferentele in alegerile culinare zilnice.

Am descoperit ca exista sanse foarte mari de alegere a mancarurilor care sunt vizibile si la indemana. Daca pozitionezi un produs nesanatos in fata tuturor celorlalte, pe rafturile din bufet sau in frigider, pe acela il vei manca, a declarat profesorul Wansink.

Este putin probabil sa alegi al cincilea sau al zecelea aliment in loc de primul care iti iese in cale, atunci cand te intorci obosit de la serviciu, a continuat Wansink.

Asadar, daca prima pe care o vezi este o salata, sunt sanse foarte mari sa o servesti la cina. Daca sta ascunsa undeva in spatele frigiderului iar primul aliment vizibil este o bucata de carne de porc, cina ta va consta intr-o friptura.

Recomandari pentru a evita preparatele nesanatoase

Din acest motiv, cercetatorul american specialist in nutritie recomanda ca produsele tip snack foods sa fie pastrate in fundul unui dulap inchis, nu la vedere pe etajere.

Totodata, un frigider mai mic si pozitionatul mancarurilor nesanatoase in spate te vor ajuta sa eviti tentatiile culinare si sa urmezi un regim alimentar mai sanatos.

Brian Wansink sfatuieste, de asemenea, inlocuirea farfuriilor de 30 de centimetri cu cele de 25. Cercetarile arata o persoana normala mananca 92% din ce are in farfurie, iar prin micsorarea ei aportul alimentar este redus cu 22%

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *