Search for content, post, videos

Cum maresti cantitatea de fibre din dieta ca sa slabesti rapid

Una dintre cele mai grave capcane ale dietelor moderne pe care le incercam zi de zi este tocmai lipsa fibrelor care desi necesare, nu fac parte intotdeauna din meniurile recomandate de specialistii in ale alimentatiei si dietei.

De ce sunt importante fibrele?

Ca si componente nedigestibile din mancare, fibrele ne vor ajuta sa scadem in greutate, sa scadem nivelul colesterolului rau, sa stabilizam nivelul zaharurilor din sange dar si sa ne pastram sanatatea colonului. De aceea, fibrele nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica a oricaruia dintre noi. In cazul in care ai dificultati in a aprecia exact de unde si in ce mod iti poti asigura necesarul zilnic de 25-30 de grame de fibre, iata cateva sfaturi practice:

 Sfatul1. Incepe-ti fiecare zi cu o masa constituita din cereale bogate in fibre. Aceasta este o metoda simpla si eficace de a consuma un minim de 9 grame de fibre din portia zilnica.

Sfatul2. Mananca intotdeauna la dejun macar un fruct sau o leguma intreaga. O salata este o metoda de asemenea eficienta de a acumula fibre.

Sfatul3. Mananca intotdeauna si cojile fructelor. Acestea contin fibre in abundenta deci, n coji niciodata merele, nectarinele sau perele inainte de a le manca. De asemenea, poti incerca acelasi lucru si cu cartofii care, necuratati contin fibrele atat de necesare. O metoda de a consuma cartofii cu coaja este cea de a-i coace in cuptorul clasic sau cu microunde dupa ce in prealabil i-ai spalat bine.

Sfatul4. Inlocuieste painea alba de zi cu zi cu painea din cereale integrale pentru cateva grame de fibre suplimentare la fiecare felie mancata.

Sfatul5. Inlocuieste micile gustari din timpul zilei cu nuci. Acestea sunt bogate in acizi grasi dar in aceeasi masura, contin si destule fibre pentru a ne completa lipsurile cauzate de alimentatia din timpul zilei. Pentru a-ti face o idee despre aportul de fibre pe care il poate aduce alunele, trebuie sa stii ca numai 10 grame de astfel de seminte vor aduce un surplus de 1 gram de fibre. Astfel, pe langa toata agoniseala din perioada meselor, o punga mica de alune poate suplini complet nevoia de fibre a organismului.

In fine, dupa cum probabil ti-ai dat seama deja, nu e deloc greu sa aduci un plus de fibre meniului tau zilnic. O astfel de dieta nu numai ca te va ajuta sa te menti tanara si sanatoasa dar, implicit, te va ajuta sa iti prelungesti viata.

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *