Search for content, post, videos

Cele mai bune momente pentru a manca carbohidrati, fara sa te ingrasi

Suntem bombardati zilnic cu informatii potrivit carora consumul de carbohidrati este nociv si cauzeaza ingrasare. De fapt, lucrurile nu sunt tocmai atat de simple.
Astfel, organismul uman are nevoie de nutrienti de toate tipurile pentru a functiona in conditii optime. Asta inseamna ca implicit are nevoie si de carbohidrati pentru ca acestia au si efecte pozitive asupra organismului.

Iata doar cateva din efectele pozitive ale carbohidratilor asupra organismului:

– Creierul are nevoie de carbohidrati ca sa functioneze la capacitate maxima. De ce? Pentru ca creierul “traieste” cu glucoza, iar cabohidratii sanatosi, cei cu eliberare treptate, contin glucoza. Daca nu oferi creierului suficienta glucoza, capacitatea de gandi, capacitatea de a invata si cea de a-ti aminti unele lucruri scad pentru ca neurotransmitatorii din creieri nu primesc suficienta glucoza de sintetizat.

– Carbohidratii sanatosi din fructe si din legume, mai ales, contin si fibre, iar acestea ajuta la reducerea balonarii si la buna functionare a intregului sistem digestiv.

– Majoritatea carbohidratilor sanatosi contin triptofan, o substanta care contribuia la productia de serotonina, hormonul starii de bine, al fericirii, la nivelul creierului. Fara triptofanul din carbohidratii buni, nivelul de serotonina scade, fapt care predispune individul la tristete, la stari depresive, generandu-i si probleme de somn. Lipsa triptofanului pe fondul eliminarii carbohidratilor in timpul curelor de slabire este ceea ce ne face sa fim morocanosi.

– Pentru organismul uman, carbohidratii sanatosi sunt ceea ce reprezinta combustibilul pentru masina. Este sursa noastra de energie, iar daca reduci semnificativ sau elimini carbohidratii din alimentatie, iti privezi, practic, organismul de la acest “combustibil” vital. Acesta este motivul pentru care te simti lipsit de vlaga.

Insa, consumul excesiv si aproape exclusiv de carbohidrati va duce cu siguranta la ingrasare.

Asa ca, potrivit ultimelor studii in materie de nutritie, este indicat sa cunosti care sunt momentele in care este cel mai indicat sa consumi carbohidrati, fara sa te ingrasi.

1. Este indicat sa consumi carbohidrati la micul dejun. Consumul de carbohidrati la micul dejun este indicat pentru ca adcestia vor oferi o sursa de energie organismului pe o perioada lunga si totodata vor ajuta digestia.

2. Este indicat sa consumi carbohidrati inainte de antrenamentele de tip cardio. Motivul este similar cu cer mentionat mai sus, avand in vedere ca acestia vor oferi organismului sursa de energie necesara pentru depunerea efortului.

3. Este indicat sa consumi carbohidrati, dar nu in exces, daca depui un efort intelectual destul de mare. Atunci creierul practic “se hraneste” cu carbohidrati.

3. Este indicat sa consumi carbohidrati mai multi in anotimpul rece, pentru a suplimenta energia organismului si a te simti energic.

4.Nu in ultimul rand, carbohidratii pot ajuta in mentinerea sanatoasa a inimii.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *