Search for content, post, videos

Ce zic specialistii despre dieta ta. Ce sa faci ca sa functioneze mereu

Nutritionistii sunt de parare ca orice dieta trebuie caracterizata prin echilibru dar si desfatare. Asa ca iata ce trebuie sa faci ca dieta ta sa nu te ingreuneze.

1. Programeaza mesele si gustarile.

Foamea va invinge intotdeauna bunul simt. Daca te infometezi prea mult, risti sa cazi in cealalta extrema si sa mananci orice iti cade in mana mai repede precum pungile de chipsuri. O rutina sanatoasa in fiecare zi, te va ajuta sa scapi de aceasta problema. Te va scapa de asemenea si de grija pe care o ai in subconstient cu privire la mancare. Programul ideal ar trebui sa arate in felul urmator:

7:30 a.m.: Micul dejun

10:30 a.m.: o mica gustare de maxim 100-200 de calorii: un mar de marime medie (72 calorii) cu o bucatica de cascaval (50-80 calorii); sau un iaurt de fructe (125-150 calorii) cu jumatate de grapefruit roz (35 calorii)

1 p.m.: Pranzul

3:30 p.m.: o noua mica gustare de 100-200 de calorii

7 p.m.: Cina

2. Spune DA aperitivelor.

Dar numai daca e vorba despre supa sau salata. Saturandu-te pe jumatate cu unul dintre aceste feluri de mancare, vei manca mai putina hrana solida la felul doi. In plus, supa este cea mai buna metoda de a controla consumul de calorii, cata vreme nu e supa-crema. Salata, cea de-a doua optiune, este si ea eficienta, chiar daca nu la fel de bine ca si supa. Mare grija insa la crutoane sau fructele uscate care sunt pline de calorii.

3. Mananca mai mult pentru a slabi.

Expertii nutritionisti sunt de parere ca, pentru a putea scadea in greutate trebuie in primul rand sa fi atenta la densitatea calorica a ceea ce mananci. Asta inseamna mai putine calorii pe gram si aici intra aliementele cu un continut bogat de fibre sa apa. In alta ordine de idei, cu cat mai saraca caloric e mancarea, cu atat poti manca mai mult si in acelasi timp sa slabesti.

Pentru a determina densitatea calorica, imparte numarul de calorii din meniu la numarul de grame. Spre exemplu, un mic cheesburger de 280 de calorii are 100 de grame deci o densitate calorica de 2,8. La acelasi numar de calorii te poti bucura de o farfurie plina de orez cu legume plus o farfurie de supa. Poti sa te saturi astfel cu o masa de 500 de grame, densitatea calorica fiind de 0,6.

4. Satisfa-ti pofta de dulciuri.

E adevarat, poti sa iti satisfaci si aceasta pofta chiar si atunci cand vrei sa slabesti si tii dieta stricta atata vreme cat alegi dulciuri sarace in calorii precum ciocolata neagra, budinca saraca in grasimi, bomboanele fara zahar.

 

 

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *