Search for content, post, videos

Ce sa mananci dupa antrenament, ca sa nu te ingrasi mai mult decat slabesti

Multe persoane care nu fac sport au impresia ca adeptii exercitiilor fizice sunt mari mancai, ca au apetitul crescut din cauza work-outului. Asa o fi?

Doar sportivii de performanta sau cei care vor sa-si mareasca masa musculara mananca mai mult decat un om normal, in perioada antrenamentelor (care, in cazul lor, devine stil de viata). Insa un studiu recent arata ca, dimpotriva, efortul fizic reduce pofta de mancare. Asadar, ai un motiv in plus pentru a te apuca de sport, caci cu siguranta nu vei da iama in frigider si nici la cel mai apropiat restaurant sau fast-food de sala.

Cercetari stiintifice au aratat ca, prin exercitii fizice, scade nivelul hormonului grelina – care controleaza senzatia de foame – si regleaza nivelul glicemiei. Mai mult, un alt studiu a demonstrat ca o femeie care face miscare dimineata este mai putin tentata de ispitele culinare care i se ivesc pe parcursul zilei decat una care nu a facut niciun fel de work-out.

Totusi, in unele cazuri, te poti simti slabit dupa antrenament. Iata ce ar trebui sa mananci ca sa nu-ti dai peste cap eforturile de a obtine silueta dorita!

o banana – acest fruct este bogat in potasiu, mineral pe care il elimini in timpul antrenamentului prin transpiratie. Totodata, contine si sodiu, pe care – la randul lui – il elimini prin sudoare. Lipsa sodiului poate duce la crampe musculare. Pentru a evita acest lucru, mananca o banana de marime medidie, caci aceasta contine aproximativ 400 de miligrame de potasiu si 29 de grame de carbohidrati (echivalentul a doua felii de paine intergrala), care te vor reenergiza.

Fructe de padure – cu cat mai inchise la culoare, cu atat mai sanatoase. Acestea sunt in topul fructelor cu cei mai multi antioxidanti din lume. O mana de afine, zmeura sau mure este o sursa ideala de nutrienti care-ti protejeaza tesutul muscular si pielea de radicalii liberi.

Morcovi – avand un complex de carbohidrati sanatosi, acestia sunt ideali pentru reenergizare dupa work-out. Totodata, contin si potasiu care ajuta la reglarea tensiunii. Mai mult, un morvoc de 130 de grame are doar 35 de calorii.

Pulpe de pui – daca este totusi timpul mesei dupa work-out, atunci opteaza pentru acest preparat. Pulpele de pui sau de curcan sunt bogate in fier, in vitamina B si zinc, dar mai scazute in grasimi decat carnea rosie. Totodata, proteinele ajuta la refacerea tesutului muscular dupa efort fizic. Pulpele la cuptor sunt o masa ideala pentru dupa work-out.

Branza degresata de vaca – 130 de grame din acest produs contine 14 grame de proteine, precum si 75 de miligrame de calciu si 5 grame de carbohidrati. Branza degresata de vaca (nu neaparat total lipsita de grasimi) ajuta la refacerea tesutului muscular care se rupe in timpul antrenamentelor fizice.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *