Search for content, post, videos

Ce sa faci si ce sa mananci ca sa scapi de senzatia de foame pe care o ai mereu

Din cauza mancatului haotic, la ore nepotrivite sau dictat de senzatia extrema de foame, organismul poate avea foarte mult de suferit pe termen lung. Pot aparea oscilatii ale masei corporale, ingrasare si stari de oboseala care va vor da mereu peste cap.

Insa, mancatul haotic poate fi tinut in frau daca sunt respectate o serie de reguli si daca sunt consumate anumite alimente care au rol de a „gestiona” mult mai bine starea de satietate.

Asadar, iata ce sa faci si ce sa mananci ca sa scapi de senzatia de foame pe care o ai mereu!

Consuma cu incredere salata de cartofi

In ciuda faptului ca majoritatea nutritionistilor nu recomanda consumul de cartofi in dieta, acestia au o serie de proprietati incredibile. Mai precis, NU ESTE INDICAT consumul de cartofi prajiti, insa consumul de cartofi fierti, sub forma de salata este chiar benefic datorita formei de amidon continute de cartofi.

Aceasta forma de amidon face ca starea de satietate sa dureze mai mult si pastreaza nivelul de zahar din sange, ceea ce tine departe starea de foame. Atentie, insa! Nu exagerati cu consumul de cartofi. Mai mult de doua-trei bucati coapte sau fierte nu sunt indicat de mancat intr-o singura zi, caci puteti intra in extrema cealalta: sa va ingrasati din cauza aportul ridicat de glucide.

Mancati cat puteti de incet

De fiecare data cand mancati, este indicat sa mestecati incet datorita faptului ca procesarea informatiei organismului cu privire la starea de foame dureaza cam 20 de minute de la prima inghititura. Mai precis, daca mancati repede, timp de 20 de minute, veti spori riscul de ingrasare, iar daca mancati incet, timp de 20 de minute, veti ingurgita mai putina mancare, iar corpul va primi informatia corecta cu privire la starea de satietate.

Combateti starea de foame de la pranz cu supe

Masa de pranz este, de regula, cea la care majoritatea oamenilor mananca cel mai haotic, caci rareori pranzul ii prinde acasa. Asa cum apa are proprietatea de a umple stomacul si de a da starea de satietate, si supele fac acelasi lucru. Asa ca este indicat ca la masa de pranz sa consumati supe sau ciorbe calde care sa puna la lucru stomacul, fara sa va afecteze greutatea.
Ce alimente tin de foame pe termen lung

Medicii sustin ca este important sa consumam o serie de alimente, la fiecare masa principala, care pe termen lung tin foamea deoparte. Acest lucru se intampla datorita faptului ca digestia lor ia mai mult timp, motiv pentru care senzatia de foame intarzie.

Alimentele indicate pentru a tine departe starea de foame sunt: migdalele, merele si ouale.

Migdalele contin multi acizi grasi monosaturari care tin apetitul in frau cateva ore, merele sunt bogate in fibre su „dau de lucru” stomacului, iar ouale consumate la micul dejun ajuta mult in mentinerea foamei la distanta, cel putin pana la masa de pranz.

Atentie insa! Aceste alimente nu trebuie consumate excesiv si este indicat sa faca parte mai degraba din micul dejun sau din masa de pranz, nu din cina.

<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *