Search for content, post, videos

Cat de mult conteaza la ce ora mananci daca vrei sa slabesti

La fel ca in cariera, in iubire sau la reducerile din magazine, toate se fac la timpul lor, inclusiv luarea meselor avand “propriul ceas”.

 

Bineinteles, caloriile sunt tot calorii, indiferent la ce ora mananci. Insa momentul in care oferi orgasnimul caloriile din mancare influenteaza metabolismul si nivelul de satietate, acest lucru putand face diferenta intre pierderea in greutate si luarea in greutate.

 

Greutatea corporlara a fiecarui om este determinata de un amalgam de influentatori ai metabolismului, de la creier, la hormoni, la neurotransmitatori. Daca oricare din acesti factori percepe la un moment dat ca orgasnimul tau nu dispune de suficiente calorii, el va determina incetinirea metabolismului si cresterea apetitului alimentar, care – pe termen lung – pot duce la ingrasare, in pofida eforturile depuse pentru a slabi.

 

Din acest motiv, cand mananci este la fel de important cum e ce mananci.

 

Prima masa a zilei trebuie sa fie micul dejun. Dar acesta nu trebuie luat abia cand ajungi la serviciu sau mergand spre locul de munca. Dupa ridicatul din pat si toaletare, trebuie sa vina micul dejun in fiecare dimineata. De altfel, micul dejun, dar si bautul a doua pahare de apa, ar trebui sa aiba loc in maximum o jumatate de ora de la trezit.

 

Atat apa, cat si micul dejun iti “trezesc” metabolismul, il pune in miscare spunandu-i practic ca nu trebuie sa conserve energie, ci este in regula sa o consume prin ardere. In felul acesta, sanse de slabit sunt mai mari decat daca ai fi la cura de slabire, dar ai sari peste micul dejun. Practic, cu cat astepti mai mult sa iei micul dejun, cu atat organismul tau va incepe sa arda calorii mai tarziu.

 

Urmatorul pas in ceea ce priveste “ceasul meselor de zi cu zi” este sa nu lasi mai mult de trei-patru ore cel mult intre mese. Iar mesele se refera atat la cele principale, cati si la gustari.

 

Ai mancat un bol de ovaz cu iaurt si scortisoara de dimineata la micul dejun, in jurul orei 7.30, indicat ar fi ca pe la ora 10.30-11.00 sa iei o gustare. Aceasta poate consta intr-un mar, intr-o banana, in 50 de grame de migdale sau alune de padure (neprajite).

 

Atentie insa! Mesele principale nu trebuie sa fie un “festin”. Nu mananci si ciorba si felul doi la pranz daca bagi ceva in gura o data la trei ore, mesele principale trebuind sa fie mai mici cantitativ.

 

Oricum ar fi, este recomandat sa mananci de cinci ori pe zi, trei mese principale si doua gustari. In felul acesta, nivelul zaharului in sange nu scade brusc, mentinandu-se intr-un echilibru constant, fapt ce tine departe diabetul zaharat de tip II, dar si acea foame care razbeste adesea oamenii care lasa prea mult timp sa treaca intre mese, foame care-i determina sa-si umfle burtile la o singura masa.

 

Pe masura ce incepe sa apuna soarele, ar trebui sa pui stop si meselor. Bineinteles, asta presupune sa ai un program relativ regula. Daca locul de munca sau alte activitati iti cer sa stai treaz pana tarziu in noapte sau chiar pana dimineata, este aproape imposibil ca ultima masa sa o ai la 19.30. Insa, daca programul tau este regulat si implica munca pe timp de zi, la ora 19.30 ar trebui sa iei ultima masa, care sa fie cat mai usoara.

 

Tine cont ca metabolismul incetineste in jurul orei 16.00, motiv pentru care, de la aceasta ora, nu trebuie sa oferi organismul mancaruri grele, incarcate caloric. Orice ar fi si indiferent de program, nu te culca cu burta plina. Metabolismul este la nivel minim in timp ce dormim, deci tot ce ingeram inainte de culcare se transforma in depozite de grasime. In lipsa unui program regulat, este recomandat sa iei ultima masa cu aproximativ trei-patru ore inainte de culcare. Daca ti se face foame intre timp, bea apa.

 

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *