Search for content, post, videos

Alimente “light” care fac mai mult rau siluetei decat bine

Am invatat ca pentru a-ti mentine silueta trebuie sa-ti faci un calcul al caloriilor, mai exact, cat introduci in corp si cat arzi. Astfel, avem tendinta de a alege produse alimentare “light”, crezand ca sunt mai bune pentru silueta. Procedam, insa, gresit!

 

Multi dintre noi alegem produse alimentare degresate sau hipocalorice considerand ca, astfel, primim mai putine calorii in organism. Insa nu conteaza intr-atat numarul de calorii primite de organism, cat calitatea lor care ne ajuta sa ne mentinem o greutate corporala normala si o sanatate de fier.

 

Din acest motiv, nu variantele “light”, degresate sau cu mai putin zahar, sunt cele recomandate de nutritionisti.

 

Iata 4 variante de alegeri alimentare “light” la care ar trebui sa renuntam in favoarea altor produse care, desi contin grasimi, sunt mai benefice pentru silueta si sanatate!

 

Biscuitii integrali versus nucile

 

Daca compari cele 120 de calorii din 6 bucati de biscuiti integrali cu cele 185 de calorii din cele 30 de grame de nuci, prima varianta este, aparent, mai buna pentru silueta. Dar mai ganditi-va o data!

 

Nucile contin acizi grasi omega 3, care ajuta la sistarea semnalului de foame transmis de creier, in timp ce carbohidratii din biscuiti actioneaza exact invers. Cu alte cuvinte, mancand nuci, ne saturam mai repede si consumam mai putin, in timp ce, daca mancam biscuiti, starea de satietate intarzie sa apara si consumam mai multe bucati decat ar trebui pana sa ne saturam.

 

Mai mult, si nucile contin proteine si fibre, la fel ca biscuitii integrali, dar nucile nu au pic de sare, spre deosebire de produsul de panificatie in care exista intotdeauna un aport de sodiu. Din acest motiv, nu ne vom simti balonati daca mancam nuci, dar vom avea probleme de digestie din cauza biscuitilor, fie acestia si integrali.

 

Pieptul de pui versus pulpele de pui

 

100 de grame de pulpe de pui contin cu 34 mai multe calorii decat aceeasi cantitate de piept de pui. Dar pentru acest mic aport caloric, daca mancam pulpe de pui (ciocanele si partea superioara a pulpei), vom oferi organismului mai mult fier si zinc, minerale esentiale pentru prevenirea anemiei, decat daca am alege pieptul. Si nu va faceti griji pentru grasimile saturate din pulpele de pui: acestea au doar cu un gram mai mult decat pieptul, iar putin grasime in plus nu strica deloc, pentru ca ofera mai repede senzatia de satietate si previne aparitia foamei in orele de dupa masa.

 

Iaurtul degresat versus inghetata din lapte de cocos

 

Majoritatea iaurturilor, chiar si cele degresate, au un continut ridicat de zahar si prea putine grasimi, motiv pentur care nu te satura. Din acest motiv tindem sa mancam o cantitate mare si reusim, astfel, sa introducem mai multe calorii in organism decat daca am manca un produs alimentar netratat, adica nedegresat. In loc sa ne scufundam in galeata de iaurt, plina cu substante chimice de conservare, mai bine ne satisfacem pofta mancand inghetata din lapte de cocos.

200 de grame de inghetata din lapte de cocos contin aproximativ 250 de calorii si au si o cantitate de grasimi saturate care taie pofta de mancare. Astfel, dupa terminarea portiei, nu o sa mai fi tentat sa dai iarasi iama la frigider.

 

Totodata, oamenii de stiinta au descoperit ca grasimile saturate ajuta la producerea colesterolului “bun”, cel HDL, si scad colesterolul “rau”, cel LDL, accelerand si arderile depozitelor de grasime, mai ales ale celor din jurul talei. Iar nuca de cocos are si o multime de antioxidanti care se gasesti si in alte produse sanatoase, precum fructele de padure, strugurii si ciocolata neagra.

 

Branza degresata versus branza normala

 

30 de grame de branza cheddar are, intr-adevar, cu 65 mai multe calorii decat branza degresata. Totodata, 30 de grame branza cheddar normala contine cu 7,5 mai multe grame de grasimi decat cea degresata. Insa grasimile din branza nu sunt inamicul siluetei! Branza are de regula o cantitate egala de grasimi si proteine, o combinatie perfecta care genereaza senzatia de satietate. Din acest motiv, daca alegi varianta clasica din orice fel de branza te vei simti satul mai mult timp, in timp ce daca optezi pentru varianta degresata, se prea poate ca in cel mult o ora si jumatate de la terminarea mesei sa dai iama in frigider sau in tonomatul cu sandwich-uri de la serviciu.

Alimente “light” care fac mai mult rau siluetei decat bine

 

FOTO pieptpui

 

Am invatat ca pentru a-ti mentine silueta trebuie sa-ti faci un calcul al caloriilor, mai exact, cat introduci in corp si cat arzi. Astfel, avem tendinta de a alege produse alimentare “light”, crezand ca sunt mai bune pentru silueta. Procedam, insa, gresit!

 

Multi dintre noi alegem produse alimentare degresate sau hipocalorice considerand ca, astfel, primim mai putine calorii in organism. Insa nu conteaza intr-atat numarul de calorii primite de organism, cat calitatea lor care ne ajuta sa ne mentinem o greutate corporala normala si o sanatate de fier.

 

Din acest motiv, nu variantele “light”, degresate sau cu mai putin zahar, sunt cele recomandate de nutritionisti.

 

Iata 4 variante de alegeri alimentare “light” la care ar trebui sa renuntam in favoarea altor produse care, desi contin grasimi, sunt mai benefice pentru silueta si sanatate!

 

Biscuitii integrali versus nucile

 

Daca compari cele 120 de calorii din 6 bucati de biscuiti integrali cu cele 185 de calorii din cele 30 de grame de nuci, prima varianta este, aparent, mai buna pentru silueta. Dar mai ganditi-va o data!

 

Nucile contin acizi grasi omega 3, care ajuta la sistarea semnalului de foame transmis de creier, in timp ce carbohidratii din biscuiti actioneaza exact invers. Cu alte cuvinte, mancand nuci, ne saturam mai repede si consumam mai putin, in timp ce, daca mancam biscuiti, starea de satietate intarzie sa apara si consumam mai multe bucati decat ar trebui pana sa ne saturam.

 

Mai mult, si nucile contin proteine si fibre, la fel ca biscuitii integrali, dar nucile nu au pic de sare, spre deosebire de produsul de panificatie in care exista intotdeauna un aport de sodiu. Din acest motiv, nu ne vom simti balonati daca mancam nuci, dar vom avea probleme de digestie din cauza biscuitilor, fie acestia si integrali.

 

Pieptul de pui versus pulpele de pui

 

100 de grame de pulpe de pui contin cu 34 mai multe calorii decat aceeasi cantitate de piept de pui. Dar pentru acest mic aport caloric, daca mancam pulpe de pui (ciocanele si partea superioara a pulpei), vom oferi organismului mai mult fier si zinc, minerale esentiale pentru prevenirea anemiei, decat daca am alege pieptul. Si nu va faceti griji pentru grasimile saturate din pulpele de pui: acestea au doar cu un gram mai mult decat pieptul, iar putin grasime in plus nu strica deloc, pentru ca ofera mai repede senzatia de satietate si previne aparitia foamei in orele de dupa masa.

 

Iaurtul degresat versus inghetata din lapte de cocos

 

Majoritatea iaurturilor, chiar si cele degresate, au un continut ridicat de zahar si prea putine grasimi, motiv pentur care nu te satura. Din acest motiv tindem sa mancam o cantitate mare si reusim, astfel, sa introducem mai multe calorii in organism decat daca am manca un produs alimentar netratat, adica nedegresat. In loc sa ne scufundam in galeata de iaurt, plina cu substante chimice de conservare, mai bine ne satisfacem pofta mancand inghetata din lapte de cocos.

200 de grame de inghetata din lapte de cocos contin aproximativ 250 de calorii si au si o cantitate de grasimi saturate care taie pofta de mancare. Astfel, dupa terminarea portiei, nu o sa mai fi tentat sa dai iarasi iama la frigider.

 

Totodata, oamenii de stiinta au descoperit ca grasimile saturate ajuta la producerea colesterolului “bun”, cel HDL, si scad colesterolul “rau”, cel LDL, accelerand si arderile depozitelor de grasime, mai ales ale celor din jurul talei. Iar nuca de cocos are si o multime de antioxidanti care se gasesti si in alte produse sanatoase, precum fructele de padure, strugurii si ciocolata neagra.

 

Branza degresata versus branza normala

 

30 de grame de branza cheddar are, intr-adevar, cu 65 mai multe calorii decat branza degresata. Totodata, 30 de grame branza cheddar normala contine cu 7,5 mai multe grame de grasimi decat cea degresata. Insa grasimile din branza nu sunt inamicul siluetei! Branza are de regula o cantitate egala de grasimi si proteine, o combinatie perfecta care genereaza senzatia de satietate. Din acest motiv, daca alegi varianta clasica din orice fel de branza te vei simti satul mai mult timp, in timp ce daca optezi pentru varianta degresata, se prea poate ca in cel mult o ora si jumatate de la terminarea mesei sa dai iama in frigider sau in tonomatul cu sandwich-uri de la serviciu.

loading...
<

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *